Beantwoord

Wie weet een goed systeem voor ventilatie met wtw voor 1 ruimte

  • 4 October 2019
  • 3 reacties
  • 1657 Bekeken

Wij hebben erg goed geïsoleerd maar nu wordt de woonkamer onvoldoende geventileerd . Ik zoek een ventilator die zorgt voor luchtverversing met warmteterugwinning , liefst niet al te groot of lawaaiig heeft iemand ervaring? Ik vind op internet alleen ventilatoren vinden van meer dan €1500 of ventilatoren zonder specificaties.
icon

Beste antwoord door JvN 4 October 2019, 19:50

Bekijk origineel

3 reacties

Beste AlkeR,

Kijk eens naar de Comfoair en Comfospot van Zehnder.

Zitten rond de €1200 en zien er goed uit

vr gr Ruud
Reputatie 3
Wij gebruiken voor de berging/garage een Compacte WTW ventilator HRV100P
https://www.ventilatieshop.com/awenta-hrv-100-p-compacte-warmte-terugwin-ventilator-standen-50-m3-h-slechts-36-db/?sqr=WTW&

Wel vind ik hem meer geluid maken dan de opgegeven 36 dB doet vermoden, maar voor een berging/garage werkt het prima.

Het is een met huis nieuw gebouwde berging/garage die binnen de isolerende schil van het huis valt, bouwnorm 2018 met vloerverwarming. Er was geen afzuiging geplaatst want dat mocht niet op de huis WTW volgens de eisen. Gevolg was schimmelvorming op de koudste plekken en dit was de meest energie zuinige oplossing. Volgens de specificatie 1.5 of 2 watt verbruik.

Hij staat voor 50m3 dus een erg grote woonkamer zal niet lukken.
wellicht niet wat je zoekt, maar met €200 kan het een prima oplossing zijn. Mijn instalateur heeft hem inmiddels ook toegepast voor een kelder die vochtig en muf bleef en daar is het ook opgelost.
Dank voor de reacties. Ik kom zelf climarad en zehnder tegen, o.a. Ziet er allemaal goed uit maar heeft iemand ervaring? Zoals ‘maakt meer lawaai dan beloofd?’

Reageer