Beantwoord

Is het dakbeschot verzekerd tegen waterschade?

  • 8 April 2021
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

Hallo,

Ik heb net een huis gekocht. Ik kom van een appartement af. Ik merk dat ik me heel erg druk maak over het dak. Het is een huis van de jaren 70. Het dakbeschot is gemaakt van spaanplaten zonder verdere isolatie en er zitten dakpannen boven, dus het is een hellend dak. Aangezien het dakbeschot gemaakt is van spaanplaten zonder folie of iets dergelijks is dat natuurlijk erg gevoelig voor waterschade en zal dat dakbeschot kapot gaan als de dakpannen lekken. 

Nu wil ik mezelf gerust stellen met het idee dat ik een opstalverzekering heb en dat mijn dak dus verzekerd is. Ik lees ook overal dat waterschade door neerslag verzekerd is. Hierbij worden bijvoorbeeld de gipsplaten of vloeren binnen in je huis genoemd dat die verzekerd zijn. Ik lees wel dat reparatie aan het dak en dakgoot NIET verzekerd is. Maar ik vraag me af of ze dan hiermee echt het hele dak bedoelen inclusief dakbeschot. Of bedoelen ze daarmee alleen de waterwerende laag, dus de dakpannen? 

Een lang verhaal kort... Stel dat er een dakpan niet goed zit of wegwaait en daardoor lekkage ontstaat bij neerslag, is dan de schade aan het dakbeschot verzekerd? 

Hopelijk kan iemand hier antwoord op geven. 

​​

icon

Beste antwoord door GerL 10 April 2021, 21:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

ik zou me geen zorgen maken, je dak zit al zo sinds de jaren 70 , waterschade is wel verzekerd , maar achterstallig onderhoud niet ,

Bedankt gerl. Ik heb inmiddels ook van de verzekeraar begrepen dat waterschade aan het dakbeschot verzekerd is. 

Reageer