Van het Gas af

  • 9 March 2019
  • 0 reacties
  • 369 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Hallo ik ben Cees en woon in Gouda in een appartement met een Centraal gestookte CV Ketel.
Om iets bij te dragen zijn wij begin maart overgestapt van gas naar inductie koken en dat bevalt ons prima. De kosten vanuit de netwerkbeheerder kwamen zo rond de € 400,-. Dit natuurlijk buiten het aanschaffen van een inductie kookplaat (p/m € 700). Onze groepenkast was aan op niveau.

Onze woning is een paar jaar terug voorzien van spouwmuur (Balletjes) isolatie en geheel voorzien van Dubbelglas. De woning is 40 jaar oud dus veel kan men niet verbeteren. Met verbazing volg ik soms de discussie rond elektrisch rijden, die maar voor enkele mensen realiseerbaar is. Daarnaast vraag ik me af waar de grondstoffen voor de accu's vandaan komen en wat we met de versleten accu 's gaan doen. Daarnaast zie ik nog geen stad vol met oplaadplaatsen staan en dan maar niet te praten over het aanpassen van de infrastructuur. Huidige stroomvoorziening is niet toereikend. Dat we op termijn iets moeten is mij wel duidelijk maar ik mis toch, zeker politiek, de discussie over het toepassen van waterstoftechnologie voor zowel auto's als CV's.

Dit terwijl men o.a. in Groningen al volop bezig is met proeven rond waterstof.

0 reacties

Geen reactie

Reageer