Van het gas af

• 9 april 2019
  • 5 reacties
  • 201 Bekeken

Zou wel eens willen weten waarom Eigen Huis niet meer op komt voor de mensen die eigenlijk helemaal niet van het gas afkunnen .Zelf jaren geleden zonnepanelen genomen ,huis laten isoleren ,Hr ketel,dus genoeg gedaan om de gasrekening naar beneden te krijgen waarvoor ik en met mij velen nu worden gestraft want helaas is het straks niet meer te betalen (,Dus eigen huis sta op )

5 reacties

Reputatie 4
Ik ben ook van mening dat de gevolgen van "van het gas af" voor huiseigenaren van oudere, moeilijk te isoleren huizen moeten worden verzacht. Alleen is de prangende vraag: Op welke manier(en) kan de overheid dit faciliteren, zonder aan de doelen afbraak te doen? - Dit geldt trouwens net zo goed voor huurders van oudere, slecht geïsoleerde huizen, flats etc., die mensen hebben nog minder middelen om iets te doen.
Dat iemand de gevolgen van het beleid ""weg van het gas" in het kader van het klimaatakkoord als "straf" ziet voor eerdere (hopelijk succesvolle) besparingsinspanningen kan ik aan de andere kant niet begrijpen.
Wees blij dat je energetische voetafdruk nu al kleiner is, anders viel de rekening in toekomst nog hoger uit. YMMV
Denk dat ik het dan niet goed heb opgeschreven ik zie mijn besparing besli.st niet als straf maar iets wat de meeste mensen indien zij het kunnen zouden moeten doen . Ging mij alleen omdat idiote gedoe dat wij van het gas afmoeten .
Reputatie 1
@Gertje Waarom kun of denk je niet van het gas af te kunnen ?
Henk heel eenvoudig omdat er nog geen goede vervanging voor is ,en wat je ook denkt kijk eens naar de landen om ons heen die zijn niet zo gek als wij tenminste wat het gas betreft.
Reputatie 1
@Gertje Ik heb een slecht geisoleerde jaren 70 woning 1650m3 gas verbruik, daar heb ik in 2016 wel een prima en kostenbesparende vervanging voor gevonden. Mijn energierekening bedraagt nu 19,00 per maand nl.

Reageer