Vraag

Vochtplek buitengevel

  • 28 February 2022
  • 7 reacties
  • 134 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 4 reacties

Hallo,

 

Ik meen dat mijn onderwerp “vochtplek buitengevel” geen relatie heeft met spouwmuurisolatie.

De afgelopen tijd heeft het natuurlijk veel geregend maar ik zie meteen ook daar geen relatie mee. Ik heb géén dakgoten (plat dak); wel regenwater-afvoeren. Binnen heb ik géén vochtprobleem op de plekken van de buitengevel.

Ra, ra??

Ben benieuwd,

Vriendelijke groet,

Piet Kamps

 


7 reacties

@PietK Welkom op de Community van Vereniging Eigen Huis. Ik zie dat er nog geen reactie gekomen is op je vraag. Ik stuur je een privébericht. Groet, Thea

Reputatie 6
Badge +1

Zo te zien is dit een nageïsoleerde muur. Wat zit er oorspronkelijk in en wat is er bij in gekomen? Ik zie nogal veel zoutuitslag en een plek die nog nat lijkt. Is dat ook zo. Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat op die plek veel uitgezakte glaswol zit die veel water opzuigt. Een voeg of steen uithakken zou inzicht geven. Ook even wachten of het over een maand nog nat is. Het winterseizoen is bijna over.

Hallo Rakker, dank voor je reactie.

 

Knap van je. Het is inderdaad een nageïsoleerde muur. Er zaten/zitten tempex-plaatjes in (die zitten los) en het is nageïsoleerd met aminotherm.

Zou het een idee kunnen zijn om, als het weer warm en droog is) de gevel te impregneren?

Groet, Piet

Reputatie 6
Badge +1

Ik zou eerst het bedrijf die dit geïsoleerd heeft vragen of ze op die plaats in de spouw willen kijken. Zij hebben daar endoscopen voor. Zij zijn de deskundigen hiervoor.

Ik had zelf een vergelijkbaar UF schuim in mijn muren zitten. Bij mij ging het mis omdat de glaswol geheel vol zat met water. Heeft 2 jaar geduurd voordat het er uit was. De firma heeft 2 maal mijn muren schoon moeten maken. Momenteel is het droog en geen probleem meer in de winter. Ik had ze ook gevraagd of impregneren een oplossing was. Ze adviseerden mij om dat nog niet te doen. Ben ik blij mee achteraf.

Hoe lang zit het schuim er al in.

Hoi, het schuim is aangebracht op 29 juli 2021

Reputatie 6
Badge +1

Dan zou ik nog maar even rustig aandoen en die firma vragen voor een inspectie. Daar leren zij ook weer van.

Dank!

Reageer