Mijn huis dateert van 1993, dak, muren en vloer zijn vrij goed geïsoleerd, en vorig jaar voorzien van kunststof kozijnen met triple HR++ glas. Ik heb 6 electrische radiatoren aangeschaft, voor alle kamers één. Afgelopen winter heb ik een proef genomen, door niet meer het hele huis met gas te verwarmen, maar alleen de kamer(s) waar ik ben. De radiatoren leveren maximaal 2500 watt, ik heb echter maar 1000 watt op de middelste stand van de thermostaat nodig om de woonkamer van 45 m2 goed te kunnen te verwarmen. De kamer voelt behaaglijk en is snel opgewarmd, binnen een uur. Kleinere kamers zijn binnen een half uur op temperatuur. Daardoor veel minder gas verbruikt, wel wat meer electra, maar een flink bedrag terug gekregen van de energieleverancier. Ik ga nu kijken of warm water met een zuinige boiler een goede optie is. Koken gaat al electrisch, dus dan zou ik helemaal geen gas meer nodig hebben, en ook geen warmtepomp. Die wil ik ook helemaal niet hebben, is veel te grote investering, die ik nooit meer terugverdien, zo'n pomp kan in de winter het huis niet goed warm krijgen, zodat je naast electriciteit toch ook nog gas nodig hebt. Dat las ik ook al in een andere topic.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.