Skip to main content

We hebben in het contract met aannemer voor een grote verbouwing een oplevertermijn opgenomen. De aannemer begint nu die termijn nadert te sputteren dat hij het niet gaat halen (en voert daarvoor een niet kloppende reden aan). Mag dit zomaar? Hoe kunnen we de aannemer onder druk zetten om de termijn wel te halen? Het heeft namelijk nogal wat consequenties want we moeten eind november ons huidige huis uit en zouden dan én tijdelijke opslag én tijdelijke woonruimte moeten zoeken.

Altijd proberen er in zo goed mogelijk overleg uit proberen te komen.

Ook als je helemaal gelijk hebt dan is het vaak heel lastig om je gelijk te halen.

En tov zowat elke vakman heb je een vrij slechte onderhandelingspositie,
je wilt namelijk niet dat ze dingen gaan afraffelen om maar op tijd klaar te zijn.

Oplossingen zitten hem vaak in zaken die de andere partij niet veel extra geld (of dus tijd) kosten.
Of iets waar de andere zelf direct invloed op heeft.

Bijvoorbeeld door op bepaalde delen van het project wat meer mensen in te zetten.
Of desnoods door een bepaalde deel eerder af te ronden zodat je daar alvast gebruik van kunt maken.

Doe een beroep op de redelijkheid van de aannemer, die zal ook wel snappen dat je een probleem hebt en er niet direct onwelwillend tegen over staan om samen een oplossing te vinden.

Anne.


@SEM bedankt, maar het gaat dus niet om een nieuwbouw huis maar renovatie van bestaand huis.

Heb je daarover ook tips?


Beste @E.M.O Hier nog wat extra informatie via een stappenplan met tips wat je kunt doen bij een te late oplevering https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/nieuwbouw/problemen-bouw/stappenplan-te-late-oplevering. Groet, SEM


@E.M.O Welkom bij de Community van Vereniging Eigen Huis. Ik zie dat je nog geen reactie gekregen hebt op je post. Je kunt altijd telefonisch contact opnemen met onze Juridische Ledenservice. Zij kunnen je informatie geven. Onze Juridische Ledenservice is maandag tot en met donderdag van 9.00-18.00 uur en vrijdag van 9.00-16.30 uur telefonisch bereikbaar via 033-4507750. Groet, Heidy


Reageer