Vraag

belang DMCR rapport bodemonderzoek

  • 14 July 2023
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Ik overweeg een benedenwoning in Rotterdam aan te kopen, gebouwd in 1937. In de documenten van de makelaar zit een rapport van de DMCR mbt bodemonderzoek. Het onderzoek is gedaan omdat de gemeente rioleringswerkzaamheden wil uitvoeren en heeft betrekking op de wijk en er is flinke bodemverontreiniging aangetroffen maar geen label Urgent om het direct aan te pakken. 

In hoeverre zal zo’n rapport meegenomen worden voor de taxatie van dat huis als ik het weer zou willen verkopen? de makelaar zegt van niet omdat het niet over de grond van het huis gaat maar kan me geen goed antwoord geven op de vraag waarom ze het gedeeld heeft als het er niet toe doet.  Geen idee wat ik nou met zo’n rapport moet? 


2 reacties

Reputatie 2

@L.M.H Welkom op Eigen Huis Community. Hier lees je algemene informatie Is er sprake van bodemvervuiling, en wanneer moet ik er iets aan doen? Wellicht dat andere leden hun ervaringen in een reactie op je bericht kunnen delen. Groet, Stephanie

Reputatie 2

Je schrijft dat de woning in 1937 is gebouwd. De kans is nihil dat de bron van de verontreiniging bij  de (voormalige) bewoners ligt tenzij het een oud industrieel pand is. In het rapport zal ongetwijfeld zijn vermeld wat de aard van de verontreiniging is en waar deze vermoedelijk vandaan komt.

Is er een VvE voor het gebouw waar de benedenwoning deel van uit maakt (alle leden van de VvE zijn voor een deel eigenaar van de grond) of staat het hele pand op erfpacht (dan is de eigenaar van de grond de eigenaar van het probleem).

Reageer