Skip to main content

Community stopt?

• May 4, 2026
  • 4 reacties
  • 10 Bekeken

Polvo55

Ik kreeg een berichtje dat de community stopt, heel erg jammer.

De afgelopen jaren heb ik met veel genoegen gediscussieerd over energie zaken in en rondom het huis.
Ik was nog van plan om na 4 maanden mijn ervaringen met thuisbatterijen en een dynamisch contract te delen, maar dit heeft nu niet zoveel zin meer.
Met dank aan de vele leuke discussies met ​@EmielS , ​@Rakker , ​@darkfiber en niet vergeten de aanjager ​@Driepinter en nog vele anderen.
Ik zal het erg missen.

4 reacties

darkfiber
Forum|alt.badge.img+1
  • Verduurzamer
  • May 4, 2026

@Polvo55 Tja - ik zie het in het verlengde van de stop van de community van de consumentenbond enkele jaren geleden.
Over de redenen van de VEH kan je prima gissen, maar voor mij was al enkele maanden duidelijk dat de belangstelling (langzaam) minder werd (ook bij mij trouwens). Jammer - maar het is niet anders.
Ik voel me meer thuis bij tweakers en andere, meer technisch-wetenschappelijke fora.

Het gaat bij de VEH vermoedelijk ook om het beheer en  natuurlijk de “centen”
(personeel & software). De community-software vond ik ook nooit geweldig.

Natuurlijk is het betreurenswaardig voor de andere leden van de VEH, vooral omdat de community altijd relatief laagdrempelig de thema's van de VEH-leden adresseerde en vragen kon beantwoorden (ook met informatie buiten de VEH!). In toekomst gaat alles waarschijnlijk via KI-tools - dat wordt nog lachen (of huilen)? 

Tot ziens - ​@EmielS , ​@Rakker , ​@Driepinter, ​@Anne  en nog velen anderen.

Anne
Forum|alt.badge.img+2
  • Verduurzamer
  • May 4, 2026

Hoewel de laatste tijd niet meer erg actief vond ik vooral het begin van de Community inderdaad erg interessant. Heb een hoop geleerd en gebruik sommige artikelen nog vaak als referentie materiaal.

Op een gegeven moment worden veel onderwerpen wel een herhaling van zetten,
waardoor het forum voor mij wel waarde verloor.

Ik denk dat we nu met zijn allen maar op Tweakers verder moeten,
voor zover we daar niet al zitten? :)

Er staat in de email “Wil je informatie van deze website bewaren en opslaan, doe dat dan vóór 1 juni.”
Iemand een idee hoe dat zou werken, want dat wordt dan weer niet vermeld.

Er staat ook “We hopen je op één van onze andere kanalen terug te zien.”
Welke dat dan precies zijn is mij ook niet duidelijk, want een vergelijkbaar kanaal is er volgens mij niet?

Ik heb me vermaakt en wat geleerd.
Het ga jullie goed.

Anne.

Polvo55
  • Auteur
  • Gevorderde
  • May 4, 2026

@Anne Bewaren specifieke bijdragen kun eenvoudig met kopiëren en in een word document plakken, hele topics met meerdere pagina's wordt dan wat meer bewerkelijk, maar kan nog steeds.
En die andere kanalen heb ik me ook afgevraagd.
Die herhaling van zetten is dan ook de reden dat het stiller werd, maar ik keek toch bijna dagelijks of  er nog nieuwe berichten waren.

@darkfiber Ja, tweakers zit ik ook op diverse plekken, maar dat is vaak gericht op een een specifiek item.
Zo kun je hier discussiëren over thuisbatterijen en daar vaak alleen over een specifiek merk of type of toepassing of je raakt off topic.
Het is hier misschien te rustig geworden, maar daar moet ik elke dag door 50 tot 100 of nog meer berichten worstelen zodat ik het juist daarom vaak niet meer lees en oversla.
Vele topics heb ik om die reden daar al weer verlaten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Verduurzamer
  • May 4, 2026

Ik kreeg vanmorgen ook het mailtje. Met alle dank voor de actieve betrokkenheid. Jammer dat dit forum zo gaat eindigen. 

De namen van het forum van de consumentenbond en Tweakers zijn al gevallen. Beiden ben ik ook lid van of geweest.

Fora zoals Radar en Kassa komen wat mij betreft niet in de buurt van VEH; communitiy, Tweakers of het al ter ziele zijnde consumentenbond forum.

In ieder geval alle bovengenoemde heren bedankt voor alle positieve betrokkenheid.

Niet te vergeten ​@Dekker-Lochem en zo zijn er nog wel een paar waar ik niet zo op kom.

groet