Skip to main content

Als nieuwe bewoners krijgen wij per nieuwsbrief (dus geen officiële factuur) te horen dat een voorschotbedrag ad EUR 300 voor de kosten van de VVE moet worden overgemaakt naar de projectontwikkelaar.

Is dit gebruikelijk en is dit wel de bedoeling? Moet dat niet naar een rekening t.n.v de VVE?
Er is inmiddels een bedrijf gecontracteerd om tijdens het eerste jaar de administratie, het beheer en het onderhoud te organiseren. Dit betreft administratief en financieel beheer, secretariële en bestuurlijke ondersteuning, dagelijks technisch beheer en contractbeheer. 

Het lijkt erop dat dit aan de late kant is geregeld waardoor bankrekeningen nog niet geopend zijn. Maar loop ik hiermee risico? Het bedrag moet naar een bankrekening t.n.v. een project bv.

Dit is wel een merkwaardige gang van zaken. Meestal organiseert de betrokken makelaar bij het project een eerste ALV waar alle kopers het bestuur, de technische commissie en een kascommissie uit hun midden kiezen. Daarna gaat het bestuur aan de slag. (Zo is het bij ons ook gegaan). 

Ik vind het ook vreemd dat de project ontwikkelaar al een beheerder heeft gecontracteerd.

Of je moet het als toekomstige bewoners prettig vinden dat je zo wordt “ontzorgd” en alles voor je wordt gedaan en je alleen de portemonnee hoeft te trekken?


Reageer