Magazine juni 2023 he google

  • 18 June 2023
  • 0 reacties
  • 62 Bekeken

Ik zat zojuist het genoemde artikel te lezen. 

Er wordt wel aandacht besteed aan privacy, maar ik mis er toch iets wat er ook bij hoort. 

De verschillende systemen die als assistent worden gezien, luisteren je continu af! Daarbij luistert die niet alleen maar de startzin als "he google", maar naast alles wordt geregistreerd en verwerkt. Veelal om "de ervaring te verbeteren". Maar uiteindelijk ook om je te bestoken met "relevante" advertenties. 

Dit hebben we eens getest door het samen over elektrische fietsen te hebben. Als je later op je pc iets zoekt, staan de advertenties van elektrische fietsen bovenaan. 

Nu hoeft dat niet direct rampzalig te zijn. 

Maar wat als het over ziektes gaat die bekenden hebben? Wordt je zelf ook aan die ziekte gekoppeld? Wat als het bekend wordt bij mensen waar van je liever niet hebt dat ze het weten? Of gelekt wordt naar verzekeraars?

 

Een ander ding is bijvoorbeeld bij verwarmingsregelingen die gekoppeld zijn aan een server /site van de fabrikant. Ik heb voor aanschaf vele merken bekeken, en kwam er achter dat bij een aantal merken bij uitval van internet er geen sturing van de verwarming meer mogelijk is!

Bij de huidige temperaturen niet zo'n probleem, maar in de winter niet handig. Ik heb hier bij tijden en slechte internet verbinding, en het kan even duren voordat zoiets gerepareerd is. 


0 reacties

Geen reactie

Reageer