Skip to main content
Vraag

Nieuwe energieleverancier


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

34 reacties

  • Auteur
  • Actieve deelnemer
  • 13 reacties
  • 30 juni 2024

We wachten overstapdatum 1 augustus af en zien wat er gaat gebeuren. In ieder geval moet de nu nog onbekende leverancier duidelijk worden. En mocht het van een bewoner een typefout zijn in een adres  bijvoorbeeld, wat gebeurt er dan op de overstapdatum? Wordt nú ingewikkeld.


EmielS
  • Actieve deelnemer
  • 319 reacties
  • 30 juni 2024

snap ik, maar dat zou dus betekenen dat is per direct van mijn 1 jaar contract afkan, nog binnen dat contractjaar. Want ik heb never ergens een fysieke handtekening gezet.


  • Auteur
  • Actieve deelnemer
  • 13 reacties
  • 30 juni 2024

Nog even wat fragmenten uit chat met huidige leverancier.

 

  1. Goedemiddag, u spreekt met Michelle. Wat vervelend om te horen dat u zelf niet heeft aangemeld. Het vervelende is dat de naam van de energieleverancier pas zichtbaar is wanneer er is overgestapt

  2. We krijgen alleen een melding van een switch (overstap) verder geen andere informatie

  3. Het kan zijn dat een buurman of buurvrouw een verkeerd huisnummer heeft ingevuld

 

  1. Soms toont het enkele dagen voor de overstap de nieuwe leverancier. En soms pas na de overstap.

  2. Het is afwachten en hopelijk wordt het tussendoor opgelost.

 

 


  • Auteur
  • Actieve deelnemer
  • 13 reacties
  • 30 juni 2024

In ieder geval stopt mijn huidige leverancier per 1 augustus en meldt tegelijkertijd het boetebedrag voor het tussentijds opzeggen. 


  • Auteur
  • Actieve deelnemer
  • 13 reacties
  • 30 juni 2024

Zie bericht huidige leverancier.


Driepinter
Forum|alt.badge.img+4
  • Verduurzamer
  • 1353 reacties
  • 30 juni 2024

Consuwijzer geeft alleen informatie over zakelijke contracten. Althans voor consumenten (vreemd ‘consu’ staat toch voor consument) kan ik niets vinden.

Op site Authoriteit Consument en Markt staat : “Hebt u een vraag over uw rechten als consument? Bel dan 088 0707 070 van 09.30 tot 13.00 uur.". 

Misschien kan je ook eigen huis bellen.

 


Driepinter
Forum|alt.badge.img+4
  • Verduurzamer
  • 1353 reacties
  • 30 juni 2024
D.K schreef:

Nog even wat fragmenten uit chat met huidige leverancier.

 

  1. Het kan zijn dat een buurman of buurvrouw een verkeerd huisnummer heeft ingevuld

 

 

Ha dus iedereen kan voor een ander een energiecontract afsluiten. Ik dacht dat dat alleen kon bij vechtscheidingen. Zodat de tegenpartij ook nog eens van het aardgas afgesloten kan worden.


Driepinter
Forum|alt.badge.img+4
  • Verduurzamer
  • 1353 reacties
  • 30 juni 2024

Ik heb u gevraagd of u af en toe uw box ongewenste mails controlleert? 


  • Auteur
  • Actieve deelnemer
  • 13 reacties
  • 30 juni 2024

Ik heb gecontroleerd op spam/ongewenste mails.


Reageer