Skip to main content
Vraag

Nieuwe energieleverancier

  • 28 June 2024
  • 34 reacties
  • 249 Bekeken

Ik krijg bericht van mijn huidige energieleverancier dat ik per 1 augustus overstap naar een andere leverancier. Ik weet echter van niets en heb geen contact gehad met welke andere leverancier dan ook. Ik wil gewoon bij mijn huidige leverancier blijven. Mijn huidige leverancier heeft geen informatie over de voor mij onbekende nieuwe leverancier. De netbeheerder Stedin ook niet. Wat nu? Gewoon tot 1 augustus wachten en kijken wat er gaat gebeuren? 

34 reacties

We wachten overstapdatum 1 augustus af en zien wat er gaat gebeuren. In ieder geval moet de nu nog onbekende leverancier duidelijk worden. En mocht het van een bewoner een typefout zijn in een adres  bijvoorbeeld, wat gebeurt er dan op de overstapdatum? Wordt nú ingewikkeld.

Reputatie 5

snap ik, maar dat zou dus betekenen dat is per direct van mijn 1 jaar contract afkan, nog binnen dat contractjaar. Want ik heb never ergens een fysieke handtekening gezet.

Nog even wat fragmenten uit chat met huidige leverancier.

 

  1. Goedemiddag, u spreekt met Michelle. Wat vervelend om te horen dat u zelf niet heeft aangemeld. Het vervelende is dat de naam van de energieleverancier pas zichtbaar is wanneer er is overgestapt

  2. We krijgen alleen een melding van een switch (overstap) verder geen andere informatie

  3. Het kan zijn dat een buurman of buurvrouw een verkeerd huisnummer heeft ingevuld

 

  1. Soms toont het enkele dagen voor de overstap de nieuwe leverancier. En soms pas na de overstap.

  2. Het is afwachten en hopelijk wordt het tussendoor opgelost.

 

 

In ieder geval stopt mijn huidige leverancier per 1 augustus en meldt tegelijkertijd het boetebedrag voor het tussentijds opzeggen. 

Zie bericht huidige leverancier.

Reputatie 7
Badge +4

Consuwijzer geeft alleen informatie over zakelijke contracten. Althans voor consumenten (vreemd ‘consu’ staat toch voor consument) kan ik niets vinden.

Op site Authoriteit Consument en Markt staat : “Hebt u een vraag over uw rechten als consument? Bel dan 088 0707 070 van 09.30 tot 13.00 uur.". 

Misschien kan je ook eigen huis bellen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Nog even wat fragmenten uit chat met huidige leverancier.

 

  1. Het kan zijn dat een buurman of buurvrouw een verkeerd huisnummer heeft ingevuld

 

 

Ha dus iedereen kan voor een ander een energiecontract afsluiten. Ik dacht dat dat alleen kon bij vechtscheidingen. Zodat de tegenpartij ook nog eens van het aardgas afgesloten kan worden.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb u gevraagd of u af en toe uw box ongewenste mails controlleert? 

Ik heb gecontroleerd op spam/ongewenste mails.

Reageer