Vraag

oneerlijke financieele verdeling kosten vervanging bakgoot bij buren

  • 20 December 2021
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Hallo allen,

ik bezit een tussenwoning uit eind jaren 70

mijn buren hebben een appartement op de begane grond

daarboven zijn 2 andere appartementen aanwezig

1 appartement (boven)  naast mij heeft lekkage gehad van het  dak en hierbij zijn de bakgoten vervangen voor en achter

nu ligt deze bakgoot volledig op het dak van het bovenappartement

de zijmuur van dit appartement is tegen mijn muur aangebouwd

nu is mijn probleem het volgende

de kosten voor de vervanging van deze bakgoot zijn als volgt berekend

ik heb de helft van de rekening moeten betalen  daar ik een “ heel” huis bezit en de appartementen hebben ieder 1/3 deel betaald

het argument was dat dit als zodanig benoemd staat in de splitsings akte van de appartementen en mijn huis grenst aan het beneden appartement en 1 boven appartement

ook zou bij het 2e bovenappartement welke aan een andere eensgezinds woning grenst de bakgoot een paar jaar geleden ook vervangen zijn en de kosten hiervoor zijn op dezelfde,manier verrekend

deze akte is niet in mijn bezit

naar mijn idee heb ik teveel betaald en twijfel ook zeer of ik wel had mee moeten betalen aan deze kosten

er is voor de appartementen een vve aanwezig

voor de grotere woningen is deze ooit opgezet maar is nu al sinds 1993 ( toen heb ik dit huis gekocht) niet meer aktief

hoop  dat jullie mij kunnen helpen in deze kwestie

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Ik volg nog niet echt hoe de situatie precies is,
maar dat is ook eigenlijk niet heel erg van belang,
waar het om gaat is wat er in de splitsingsakte staat.

Of er een actieve VVE is, is in zoverre van belang dat uw bijdrage aan een fonds/reserve alswel uw stemrecht daarin overeen zal komen met uw eigendomsaandeel. Als er geen reserves zijn waaruit het betaald kan worden dan is dat dus iets minder van belang.

Ik krijg het idee dat er iemand is die beweert te weten wat precies in de splitsingsakte staat?
Wellicht kan die de akte overleggen en kunt u dan zelf bepalen voor welk deel u eigenaar bent en dus voor welk deel van de kosten verantwoordelijk.

U kunt deze ook zelf opvragen bij het kadaster:
Splitsingsakte opvragen - Kadaster.nl particulier

Dat zal duidelijkheid moeten geven over de eigendomssituatie en dus uw deel van de kosten


Anne.

Reageer