Vraag

Plaatsing Kunstof kozijnen, keuring aanvragen?

  • 7 June 2022
  • 4 reacties
  • 562 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Bij het vervangen van de kozijnen is er gekozen voor kunstof kozijnen. Ik heb echter mijn twijfels over de manier waarop deze geplaatst zijn. Zo kun je tussen de aaneensluitende kozijnen (deur en aanliggende raam) naar buiten kijken. Hier zit niets tussen de kozijnen zijn simpelweg aan elkaar geschroefd (geen waterwering, geen tochtstrips niets).

 

Tevens zit er tussen het stelkozijn en de kunstof kozijn een redelijk grote ruimte welke met purschuim opgevuld is. Het lijkt een beetje haastwerk en niet wel doordacht. 

 

Voordat ik wil laten keuren en omdat ik geen verstand heb van het plaatsen van kozijnen hoor ik graag wat meningen of dit gebruikelijk en normaal is…

 


4 reacties

Reputatie 2

Hoi @P.T Welkom op onze community. Groet, Stephanie

Reputatie 6
Badge +1

Deze afwerking is gewoon onder de maat. Het gebruik van PUR is wel normaal. Ik weet niet hoe het in de offerte staat, maar ik zie ook schade aan een soort granolmuurtje. Dat zijn dingen die niet bij de afwerking horen.

Je zou een klacht bij het bedrijf neer kunnen leggen dat de afwerking niet goed is. Naar buiten kijken is zeker niet goed.

Onmiddellijk schriftelijk een klacht indienen met bijgevoegde foto's. Stel de leverancier in de gelegenheid om binnen een gestelde termijn, bijvoorbeeld 30 dagen, de tekortkomingen te herstellen.  Geen herstel geweest dan de leverancier wederom schriftelijk in gebreke stellen. Dus NIET zelf oplossen.

Er mag voor de afdichting pur gebruikt worden en tevens een soort van kunststof lat.

Reparatie aan stucwerk  valt meestal niet onder de garantie.

Wat een slechte leverancier. Neem GEEN genoegen met deze rotzooi.

@PT Omdat je lid bent van Vereniging Eigen Huis kan onze Bouwkundige en Juridische Ledenservice je mogelijk ook nog tips geven om dit op te pakken. Deze afdelingen zijn maandag tot en met donderdag van 9.00-18.00 uur en vrijdag van 9.00-16.30 uur telefonisch bereikbaar via 033-4507750. Groet, Thea

Reageer