Vraag

Probleem slimme meter

  • 31 December 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Wie kent dit probleem…………………………….

Eerst even een aantal feiten:

  1. Jaarlijkse eindafrekening begin april.
  2. Jaarlijks gasverbruik ongeveer (al 7 jaar) 1300 kub.

Gisteravond wilde ik eens even bekijken hoe de stand van zaken m.b.t. gasverbruik er bij staat.

Jaarafrekening erbij gezocht, meterstand uitgelezen…………………….. volgens dit rekensommetje verbruik van 1912 kub. nu al ruim 600 kub. boven jaarverbruik……………… en de koude maanden moeten nog komen. (ben me dus wezenloos geschrokken)

Omdat ik mezelf eigenlijk niet kon geloven maar eens de mailbox opgeschut en de maandverbruik meldingen van de leverancier erbij genomen. Als ik de verbruiken daar bij elkaar optel kom ik aan een verbruik van 662 kub. 

Vraag: Hoe kan het dat mijn meter een ander verbruik aangeeft dan dat de energieleverancier uitleest en rapporteert?

Wie weet waar dit aan kan liggen?????????

Dank voor de reactie(s)

Groet,

  1. van der Voort

P.S.: Er wordt wel regelmatig van leverancier gewisseld, maar afrekenpunt blijft gewoon begin april.

 

 

 


3 reacties

Reputatie 4

Ik zou zeggen: je hebt de meterstand van 2021 afgetrokken van die van vandaag, er lijkt precies een jaar(verbruik) verschil in je rekenmethode te zitten.

helaas is dat niet de oplossing. echt de afrekening van 2022 gebruikt.

dank voor je reactie

Reputatie 7
Badge +2

Kun je bij je energie leverancier ook je meterstanden bekijken?

Bij Greenchoice staan die hier
https://mijn.greenchoice.nl/meterstanden-overzicht

Die kun je dan vergelijken met je huidige meter standen op de meters om te zien of die overeen komen.

Anne.

Reageer