Vraag

Professionele Airco bedrijven in Zuid Holland

  • 3 August 2020
  • 6 reacties
  • 410 Bekeken

Beste leden,

Wij wonen in Den Haag (Zuid Holland) en willen in deze hitte graag 3 airco systemen aan laten leggen in ons huis (Huiskamer, 2x Slaapkamer). Wij hebben alleen geen idee welke bedrijven het best geschikt zijn hiervoor. Ook de google-toets helpt ons niet echt verder (teveel keuze en de website ziet er niet professioneel uit).

 

Hebben jullie goede ervaringen met professionele bedrijven die goede airco systemen in Zuid Holland plaatsen? Of heb je er zelf een laten plaatsen en was de ervaring positief? Laat het ons dan graag weten.

 

Alvast bedankt!

 

Rose-Ann


6 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik heb goede ervaringen met van Kempen koude techniek uit Tiel, hun airco site is https://www.aircocentre-tiel.nl/  Ik heb 3 jaar geleden een 4 split systeem door ze laten installeren, 1 buiten unit met  4 binnen units.

Ik denk alleen dat je erop moet rekenen dat als je nu een offerte vraagt ze pas na de zomer tijd hebben om te installeren, alle wat grotere installateurs zitten vol geboekt tot september/oktober.

Reputatie 7
Badge +2

@Rose-AnnL 
Ja ik heb ervaring met energyguards.nl uit Den Haag en die ervaring is over het algemeen goed.
Je merkt wel dat ze het druk hebben, dus je moet zelf soms wel nabellen, maar het over het werk en de nazorg die ze leveren ben ik tot nu toe dik tevreden.

Zij hebben bij mij oa de Elga lucht - water warmte pomp, zonnepanelen, een deel van het HR+ glas en de kierdichting verzorgd.

Zij gaan binnenkort mijn Zonneboiler en CV (niet door hen geleverd) in onderhoud nemen.

En ik heb bij hen een lucht - lucht warmtepomp systeem besteld
van een 10kW buiten units en 3 binnen units,
waarvan de grootste en de mooiste in de woonkamer.

Op aanraden @Dekker-Lochem is dat een versie geworden die nog iets beter geschikt zou moeten zijn voor het verwarmen.

Overigens noemen de meeste mensen het gewoon een arico systeem en dat zal het deels in de zomer(s) ook wel gaan doen :).
Maar de directe aanleiding was de vraag of ik mijn woonkamer ook met een lucht - lucht warmtepomp nog verder kon verwarmen (naast de hybride lucht - water warmtepop en CV opstelling) en zo nog weer een stapje minder gas en meer duurzame elektriciteit kon gebruiken.


De levertijd kan idd aardig oplopen, even afhankelijk van hoe courant je wensen zijn.
Bij mij werd dat minimaal 6 weken (ook vanwege de bouwvak neem ik aan), dus idd is de kans niet heel groot dat je het er voor september in hebt zitten.

Als je wilt mag je mijn naam wel noemen :)

Anne.

Ik heb goede ervaringen met van Kempen koude techniek uit Tiel, hun airco site is https://www.aircocentre-tiel.nl/  Ik heb 3 jaar geleden een 4 split systeem door ze laten installeren, 1 buiten unit met  4 binnen units.

Ik denk alleen dat je erop moet rekenen dat als je nu een offerte vraagt ze pas na de zomer tijd hebben om te installeren, alle wat grotere installateurs zitten vol geboekt tot september/oktober.

Hartelijk dank voor het delen van je ervaringen en verwijzingen. Ik ga ze zeker na...

@Rose-AnnL 
Ja ik heb ervaring met energyguards.nl uit Den Haag en die ervaring is over het algemeen goed.
Je merkt wel dat ze het druk hebben, dus je moet zelf soms wel nabellen, maar het over het werk en de nazorg die ze leveren ben ik tot nu toe dik tevreden.

Zij hebben bij mij oa de Elga lucht - water warmte pomp, zonnepanelen, een deel van het HR+ glas en de kierdichting verzorgd.

Zij gaan binnenkort mijn Zonneboiler en CV (niet door hen geleverd) in onderhoud nemen.

En ik heb bij hen een lucht - lucht warmtepomp systeem besteld
van een 10kW buiten units en 3 binnen units,
waarvan de grootste en de mooiste in de woonkamer.

Op aanraden @Dekker-Lochem is dat een versie geworden die nog iets beter geschikt zou moeten zijn voor het verwarmen.

Overigens noemen de meeste mensen het gewoon een arico systeem en dat zal het deels in de zomer(s) ook wel gaan doen :).
Maar de directe aanleiding was de vraag of ik mijn woonkamer ook met een lucht - lucht warmtepomp nog verder kon verwarmen (naast de hybride lucht - water warmtepop en CV opstelling) en zo nog weer een stapje minder gas en meer duurzame elektriciteit kon gebruiken.


De levertijd kan idd aardig oplopen, even afhankelijk van hoe courant je wensen zijn.
Bij mij werd dat minimaal 6 weken (ook vanwege de bouwvak neem ik aan), dus idd is de kans niet heel groot dat je het er voor september in hebt zitten.

Als je wilt mag je mijn naam wel noemen :)

Anne.

Bedankt voor je reactie. Ik wacht nog even op meerdere suggesties. Indien we deze opdracht aan deze partij gaan uitbesteden, zullen we zeker naar je verwijzen, ook zal ik je terugkoppeling hierover geven. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt ook checken of er bij je in de buurt een klub is zoals de Groene Regentes waar ik als vrijwilliger energie coach ben. Die hebben vaak wel meer dan 1 leveranciers waarmee ze goede ervaringen hebben.

Ik zie net dat HEBA ook een FB pagina heeft (waar ik zelfs met mijn hoofd weer op sta, dat wist ik nog niet :))
https://www.facebook.com/HebaDenHaag/
Ook daar zou je eens kunnen vragen.

Anne.

Reputatie 5
Badge +1

Op aanraden @Dekker-Lochem is dat een versie geworden die nog iets beter geschikt zou moeten zijn voor het verwarmen.

Gaat hier om de Mitsubishi SRK-ZSX serie. Bij de ZSX uitvoeringen is, t.o.v. de ZS modellen, met name de binnenunit doorontwikkeld voor verwarmen. Maakt voor koelen weinig verschil, maar met de SRK-ZSX heb je naast de 3 zomerse weken ook in voor en najaar profijt van je investering (wij hebben de afgelopen winter nauwelijks de CV aan gehad !)

Hebben inmiddels dus goede ervaring met de SRK-ZSX voor verwarming  van onze woonruimte  (maar vandaag ook om te koelen :sunglasses:  )

Leverancier waarmee we uitstekende ervaringen (wederzijds !) mee hebben opgedaan is ‘Engeltherm BV', met vestigingen in Montfoort (Utrecht), Eindhoven (Zuid) en Lochem (Oost).  Zijn erkend STEK (F-gassen) en RLK installateur.

Reageer