Vraag

PVC vloer giftig

  • 30 October 2023
  • 3 reacties
  • 332 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Overal op internet is te lezen over PVC vloeren en dat de meeste van deze vloeren, giftige gassen uit stoten. Dit met name door de chemische weekmakers die hierin verwerkt zijn. Zou VEH hier niet een onderzoek/ artikel aan kunnen wijden? Dit gezien het momenteel de meest populaire vloeren zijn en ook we “het nieuwe asbest” genoemd worden. 


3 reacties

Reputatie 1

Die vloeren - ik hoef het ook niet - zullen zeker gassen uitstoten. En die gassen zullen zéker giftig zijn in bepaalde concentraties…
Nu ben ik - hoewel het aantal voorbeelden waarbij de overheid het (groot-)kapitaal een handje helpt ten koste van anderen aanzienlijk is - nog steeds zo optimistisch te denken dat dit goed is onderzocht enzovoorts.
Maar goed, meestal wordt het onderzoek uitbesteed aan de fabrikant en de voorbeelden van ondeugdelijk/frauduleus onderzoek in allrelei sectoren zijn talrijk.

Dus misschien toch iets voor VEH speurwerk..

Reputatie 7
Badge +2

Dat iets op het internet staat wil nog niet zeggen dat er ook echt iets mis mee is :)

Ik zou vooral zoeken op degelijk onderzoek waaruit blijkt of en zo ja wat precies het probleem zou zijn.

Ik denk niet dat de VEH een soort consumenten organisatie gaat worden die alle producten die je in je huis kunt gebruiken gaat testen op oa veiligheid. Maar mss dat daar ook een verdienmodel voor ze in zit.

Wat ik zo snel lees zit het probleem met PVC hem vooral in de productie en einde van de levensduur, niet direct dat je huis vol giftige dampen komt te staan.

Anne.

Reputatie 2

Daarom dat ik 4 jaar geleden voor Rigid PVC koos. 

Reageer