Vraag

SOCIAAL BEHEER BIJ PAND MET EIGENAREN EN HUURDERS

  • 2 May 2023
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Wat is jullie ervaring met het wonen naast eigenaren en huurders, die net als jezelf een gebruiker van en in een VvE-pand zijn? Ik ben Stefan de Jong en woon sinds een aantal jaren in mijn VvE-pand met plezier, maar ik heb daardoor ook diverse vragen binnen het thema sociaal beheer. Ik ervaar sinds die jaren eigenaren en veel Engelstalige huurders als gelijkwaardige gebruikers van het pand waar ik woon, maar soms hoor en ervaar ik situaties van hen die mij en mijn diverse buren vragen geven. Hierdoor hebben we onder andere een Nederlandstalige en Engelstalige welkomstbrief met een aantal praktische zaken opgesteld. Daarbij hebben we ons huishoudelijk reglement naar het Engels vertaald.

Ik zou graag ervaringen met jullie willen delen door elkaar te treffen tijdens bijeenkomsten/congressen, waarin we onderling inspiratie kunnen opdoen en waaruit we concrete lering kunnen trekken. Ik mis in mijn persoonlijke omgeving geregeld nog herkenning voor mijn eigen dagelijkse ervaringen en de impact daarvan. Diverse vrienden en enkele familieleden wonen wel in een VvE-pand, maar ik zoek nog naar mensen waarmee ik iets over mijn woonbelevenis kan delen. Daarnaast hoop ik door die uitwisseling oprecht zo optimaal naast mijn buren te kunnen wonen en evenzogoed te leven. Wie van jullie wilt dit samen met mij organiseren?

Hebben jullie behoefte/interesse om ervaringen uit te wisselen? Ik zou graag hiervoor andere eigenaren willen ontmoeten en zo mogelijk huurders. Zou je bij interesse hiervoor mij een bericht via stefan2206@hotmail.com willen sturen?


1 reactie

Reputatie 2

Beste Stefan, welkom op de Eigen Huis community. Goed idee om een oproep te plaatsen. Groet, Stephanie

Reageer