Vraag

Stedin reageert op geen enkele wijze op vele verzoeken

  • 4 September 2022
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

 

In april  2022 is onze oude meter vervangen door Stedin Zeeland in een slimme meter. Alleen is de meter toch niet zo slim want het gasverbruik wordt al vele maanden niet aan Eneco doorgegeven. In het maandelijkse overzicht van Eneco staat steeds verbruik 00,00 en zij verwijzen mij hiervoor naar Stedin.

 

Klacht ingediend schriftelijk, tevens aan de directie van Stedin, telefonisch ca 5 maal maar nimmer een reacte/voorstel voor het oplossen van dit probleem. Bij telefonisch contact krijg je een zuchtende dame die het weer voor de zoveelste keer gaat noteren.

Op de site van Stedin staat over de behandeling van klachten:

 

Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wanneer u toch niet tevreden bent over de wijze waarop wij onze werkzaamheden uitvoeren, kunt u een klacht indienen via de contactgegevens hierboven. Wij streven ernaar om binnen 3 weken uw klacht op te lossen. Als dat niet lukt, krijgt u zo snel mogelijk bericht van ons. Wij zijn wettelijk verplicht om binnen 8 weken een klacht op te lossen.  

Nimmer (!!!)  enige reactie vanaf installatiedatum gekregen. Wie weet raad want wil overstappen naar een dynamische contract, maar dat kan nog steeds niet na 5 maanden.

 

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Het probleem is dat de communicatie tussen gas- en elektriciteitsmeter verstoord is. Kunnen ook te ver uit elkaar zitten. Het enige wat je zelf kunt doen is om eventueel storende zaken uit de buurt van de 2 slimme meters te houden. Dat kunnen routers zijn of schakelende voedingen etc.

Als je daarmee niets kunt doen is het gewoon afwachten en zo nu en dan opnieuw bellen. Waarschijnlijk moet er een nieuwe gasmeter geplaatst worden. Die monteurs zijn schaars en tegenwoordig al erg druk met allerlei verzwaringen en aan en afsluitingen.

De verzwaring die ik in februari heb aangevraagd bij Enexis is ook vorige week pas uitgevoerd.

Er komt bij dat een slimme meter niet verplicht is in Nederland. Dat werkt natuurlijk wel twee kanten op. Het is momenteel nog extra service zonder er recht op te hebben. Mocht dat anders zijn zal iemand anders wel reageren.

@Rakker 

Ik heb twee brieven  gezonden, waarvan een aan de directie, en vele malen gebeld zouden erop terugkomen was het standaard antwoord op de telefoontjes, maar je wordt niet gebeld. Die hebben toch in die vijf maanden toch wel even de tijd gevonden om terug te bellen

 

 

Ja, wij hebben dit ook. En al veel langer: 4-5 jaar. Wordt echt een probleem. Heb al vele afspraken gemaakt waarvan het merendeel wordt geannuleerd omdat het op afstand opgelost zou zijn. Dat is dan niet het geval.

De op-een-na-laatste monteur kwam bij ons thuis (speciaal voor thuis gebleven), trok de deur van de meterkast open en zei: O ik zie het al, ja dat kan ik niet oplossen. Ik maak een fotootje voor mijn collega dan komt er iemand anders voor.

De laatste monteur kwam bij ons thuis (speciaal voor thuis gebleven), trok de deur van de meterkast open en zei: O ik zie het al, daar mag ik niet aankomen. Je hele portiek moet eerst gesaneerd worden. En was weer weg. 

Maar als per 1 januari 2023 nieuwe tarieven ingaan, dan krijg ik straks een discussie over wat wanneer is verbruikt….. Dit wordt een vervelende kwestie! Gaat de Vereniging Eigen Huis hier nog wat mee doen?

Reageer