Vraag

Stucadoor Dispuut

  • 10 April 2024
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 2 reacties

Ik heb recentelijk een stucadoor langs gehad in mijn nieuwbouw woning. Deze heeft gisterenmiddag opgeleverd na glad stukspuitwerk en schilderwerk. Ik ben toen kort langsgeweest om te controleren maar had geen tijd om een uitgebreide scan te maken. Dit heb ik toen ik de afspraak maakte en daarna ook duidelijk gemaakt over WhatsApp. Initiële controle leek prima geen grote issues. In de avond na mijn werk heb ik langer de tijd genomen om het werk te bekijken. Hier zijn een aantal zaken uitgekomen. Denk aan plekken met bolvorming, hoekjes waar stuc en dus ook verf mist, afgebroken stukjes en hier en daar in de hoeken scheuren.

Ik heb dit gecommuniceerd met de stucadoor maar hij heeft duidelijk geen zin om nog te blijven hangen. Hij zegt: 'Nogmaals we doen een oplevering niet voor niks. Over 2 weken zijn we er weer. Maar zoals je begrijpt kan ik niet overal 2 of 3x terug komen.'. Ik snap dat hij het druk heeft maar zoals het er nu bij ligt is niet netjes. 

Ik heb de factuur nog niet betaald (einddatum is 14 april) en wil dit eigenlijk ook niet doen totdat de gebreken zijn opgelost. Hoe sta ik hier in mijn recht als consument? Hoe communiceer ik dat ik niet betaal totdat de gebreken zijn opgelost zonder nog meer drama? 


3 reacties

Reputatie 2

De stukadoor doet de oplevering niet voor niks, juist om dit soort discussies te voorkomen.

De stukadoor doet de oplevering niet voor niks, juist om dit soort discussies te voorkomen.

Ok maar als blijkt dat daarna gebreken zijn dan wat? 

Reputatie 4

ik kan me voorstellen dat een stukadoor denkt dat als de oplevering geen problemen oplevert hij gewoon klaar is. Als jij daar onvoldoende tijd voor neemt is dat niet zijn probleem, kan ik me voorstellen. Hoe het daarna gaat met gebreken zou wellicht in het contract(voorwaarden) beschreven moeten zijn. 

Reageer