Skip to main content

Terecht dat Vattenfal in beroep gaat tegen variabele tarieven uitspraak.

• May 3, 2025
  • 5 reacties
  • 57 Bekeken

Driepinter
Forum|alt.badge.img+4

Ik vind het terecht dat Vattenfal in hoger beroep gaat tegen de uitspraak dat met een variabel contract de energieprijzen niet … variabel mogen zijn. Ook omdat als je als klant het niet eens bent met een prijswijziging je, variabele, contract ook kan opzeggen.

Ik kan op rechtspraak.nl de uitspraak niet vinden. Ik betwijfel ook ofdat de uitspraak van een gerechtshof is en dus niet van een lagere rechtbank (voor eerste aanleg) zoals in Eigen Huis Magazine wordt vermeld.

5 reacties

darkfiber
Forum|alt.badge.img+1
  • Verduurzamer
  • May 3, 2025

Ook de rechtspraak is variabel - niet alleen de "variabele energiecontracten”.
Waarom zou Vattenfall (namens de andere energieleveranciers?) niet  in beroep gaan?
Anders wordt het misschien terugbetalen, wie weet?

@Driepinter En voor de referentie naar de uitspraak in kwestie zou ik bij Vattenfall navragen.

Driepinter
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Verduurzamer
  • May 3, 2025

Rechtspraak is openbaar. Dus de uitspraken moeten terug te vinden zijn. Op datum uitspraak. Kantongerecht/rechtbank/gerechtshof. Of met de zoekfunctie in dit geval ‘variabel contract'. Maar dat laatste lukt dus niet. Volgens mij was het ook geen uitspraak van een gerechtshof (dus een hoger beroep). Anders was het wel eerder in het nieuws geweest.

Polvo55
  • Gevorderde
  • May 3, 2025

Polvo55
  • Gevorderde
  • May 6, 2025

Komt onze ​@Driepinter weer eens met een controversiële uitspraak, is er niemand die tegengas geeft.
Of we zijn het eigenlijk wel met hem eens, dan valt er niks te discussiëren natuurlijk.

EmielS
  • Actieve deelnemer
  • May 7, 2025

dit zijn juridische rondedansjes, een mening daarover doet niet ter zake. Gewoon achterover zitten en de juridische strijd afwachten