Vraag

Themostaat aanschaffen: aanraders?

  • 15 March 2023
  • 8 reacties
  • 284 Bekeken

Goedemorgen allen,

Wij hebben een nieuw huis gekocht en we moeten nog een thermostaat aanschaffen.

Nu weet ik dat Honeywell best wel een bekend merk is, maar als ik daar reviews lees van bijvoorbeeld de; Honeywell Round Connected Modulation, word ik daar nog niet echt enthousiast van.

Hebben jullie nog aanraders qua thermostaat?

Een aantal eigenschappen die het moet hebben:

  • Opentherm
  • Geen snoer naar een stroompunt
  • Bedienbaar met een app
  • Enigzins instelbaar / slim / zelfnadenkend

Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben!

 

Alvast dank!

 

Robin


8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@RobinvD  Geen snoer = draadloos/WiFi?

Bedrade OT-thermostaten worden standaard vanaf de ketel gevoed, dus geen extra “stroompunt”.

Hoeveel mag de thermostaat kosten?

@darkfiber ,Kosten moet niet meer dan 250/300 zijn.

 

Draadloos/Wi-Fi, hoeft niet perse, heb gewoon een plek aan de muur ervoor.

Thanks.

Reputatie 7
Badge +1

@RobinvD  Voor zover ik weet zijn alle OT-thermostaten goedkoper dan € 300.

Hoe het met de bediening via een app uitziet kan ik niet beoordelen, maar er zijn thermostaten welke zoiets bieden en dan bijvoorbeeld ook geofencing via de smartfoon ondersteunen.
Of  dit zinvol is weet ik niet.

Mijn 15 jaar oude Honeywell Chronotherm Modulation (OT)  ondersteund als klokthermostaat 6 schakeltijden met verschillende temperaturen per dag, kan adaptief (zelflerend?) aanwarmen, kent afwezigheids- en vakantietijden, schakelt de warmwaterbereiding in de nacht en tijdens de vakantie uit, etc. etc..

YMMV

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb hier een tijdje geleden voor mijn dochter naar gekeken en kwam toen uit bij de
Tado starterskit v3,
Honeywell Lyric T6
of de 
Anna

Zelfs geen ervaring met deze,
ik heb sinds jaar en dag een Toon aan de muur hangen.

Anne.

Heb zojuist de Honeywell Lyric T6 aangeschaft :)

Een Google Nest thermostaat. Een echte aanrader. 

Reputatie 6
Badge

Weet je zeker dat je één thermostaat nodig hebt en geen zoneverdeling in je verwarming wilt/kunt toepassen. ?

Dat kan vaak een behoorlijke besparing opleveren.

Wat ik mis in de lijst met eigenschappen is hoe hoog de abonnementskosten mogen zijn. Bij sommige thermostaten kan dat enkele euro’s per maand zijn. 
zelf heb ik gekozen voor een Nest thermostaat, vooral omdat deze goed op afstand te bedienen is als we aan het overwinteren zijn. 

Reageer