Vraag

Verschillende WOZ waarden bij verschillende instanties

  • 18 February 2023
  • 2 reacties
  • 202 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Hallo

Recent heb ik ik 2 belastingaanslagen gekregen.

1 van het Hoogheemraadschap over de Waterschapsbelasting. Deze organisatie hanteert als grondslag een WOZ waarde van 316.000 euro voor mijn woning.

2e aanslag is van de gemeente. OZB, afvalstoffenheffing enz. Deze hanteert een WOZ waarden van 385.000 euro.

Meer mensen dit verschil gezien?

Ik dacht eerst dat er verschillende peildatums gebruikt werden. Maar dat kan ik (nog) niet vinden. Ben er nog niet achter waarom dit verschil er is.


2 reacties

Reputatie 4

Hallo

Recent heb ik ik 2 belastingaanslagen gekregen.

1 van het Hoogheemraadschap over de Waterschapsbelasting. Deze organisatie hanteert als grondslag een WOZ waarde van 316.000 euro voor mijn woning.

2e aanslag is van de gemeente. OZB, afvalstoffenheffing enz. Deze hanteert een WOZ waarden van 385.000 euro.

 

Het Hoogheemraadschap heeft in het jaar 2022 bij heel laat de aanslagen verstuurd. Dagtekening september 2022. Deze had normaal aan het begin van 2022 gekomen. Die gaan uiteraard uit van de gegevens van een jaar eerder dan dat nu op de aanslag van de gemeente staat.

De aanslag Hoogheemraadschap gaat over het belastingjaar 2022 en de aanslag van de gemeente over het belastingjaar 2023.

 

Reputatie 4

zijn vast 2 verschillende jaren, kijk maar eens wat de gemeente aan WOZ berekende een jaar voor die nieuwe die je onlangs ontving

Reageer