Vraag

Wie heeft ervaring met een waterontharder? Positief / negatief? Welk merk etc ..

  • 19 August 2022
  • 1 reactie
  • 722 Bekeken

Wie heeft ervaring met een waterontharder? 

Positief / negatief? Wat zijn ervaringen voor huid en half? Negatieve ervaringen, zoals andere aanslag? Vind filtering van het water plaats? 

Welk merk etc?


1 reactie

Reputatie 4

Ik heb al jaren een waterontharder en ben er heel erg tevreden over.

De link naar de shop en welke:

waterontharder Euro Twin 10 met klein zoutvat Fleck | Waterontharders, waterontharder, beste prijs en kwaliteit, Wateronthardershop

Wat men ook zegt of wat mag, ik heb hem zo in laten stellen dat ik geen kalk meer in het water heb. Daardoor geen kalkvlekken, waar dan ook, alleen wel vlekjes van mineralen. Maar dat hou je altijd want dat zit altijd in het water. Ook ramen en auto wassen, heerlijk, geen kalkvlekken/resten.
Maar ook bijvoorbeeld de waterkoker of wasmachine, douchewand nergens meer kalk.

Daarnaast gebruik je aanzienlijk minder wasmiddel, shampoo, zeep, autoshampoo, etc omdat er geen kalk meer in het water zit. Kalk tast namelijk de werking van zeep  enz aan. 
Lachen, de eerste keer dat ik de auto met shampoo ging wassen: ik kwam haast niet meer van het schuim af, zoveel werd het. Sindsdien gebruik ik veel minder.

Mijn vrouw heeft een gevoelige huid en nu al jaren zonder kalk in het water veel minder droge huid. Ikzelf merk dat ook. Het water voelt ietsje “vettig” aan. Overigens smaakt de thee (wij drinken geen koffie) veel lekkerder. Ook een glas water is “lekkerder”.

Nadeel, ja. Hij gebruikt bij ons per 3 weken 50 liter water om de harskolom te spoelen. Dat gaat volledig automatisch en je kan de tijd zelf instellen. Hij maakt dan best wat geluid en daarom doen wij dat niet 's nachts. Als hij spoelt krijg je gewoon water MET kalk. En hij gebruikt regeneratiezout. Dat kan je op een hoop plaatsen kopen. Ophalen bij ons in de buurt was dit de laagste prijs:
Regenit Tabletten - Onthardingszout - Welkoop

Maar mogelijk kan je het elders goedkoper vinden. Ik heb nu nog 75 kg staan. Daar doe ik jaren mee. Namelijk maar 1,3 kg per spoeling.
Ik heb dan de Eurotwin 10 maar er zijn ook andere maten.
Vergelijk de prijzen met andere merken, maar dit is echt de goedkoopste en werkt uit de kunst.
De eigenaar komt zelf langs en plaatst hem compleet werkend, inclusief aansluiten op waterleiding en afvoer op het riool. En hij is creatief met de plaatsing, gewoon in de meterkast maar kan ook ergens anders. Dat regel je met hem. Hij vraagt dan van tevoren om foto's van de plaats waar je alles wil hebben.

Ik kan deze meer dan aanbevelen. Ik zou niet meer zonder willen.
(daarom hebben we hem opnieuw aangeschaft toen we naar onze nieuwe woning verhuisden. meenemen kon ook maar hebben gekozen om de oude te laten staan en mee te verkopen: kopers blij!)

Reageer