Vraag

wie is verantwoordelijk voor eerste 2meter oprit langs openbare weg

  • 30 March 2024
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 1 reactie

Hoi! Als nieuweling en enige in de straat heb ik geen verharde aansluiting tussen mijn erf en de openbare weg. Dit is ook terug te zien op het WOZ loket. De buren(groen) hebben wel een verharde aansluiting. Ik (rood) niet.

Kan ik de gemeente verzoeken dit te doen? Zijn zij verantwoordelijk? Of moet ik zelf met de handen uit de mouwen.

 


4 reacties

Reputatie 4

geen idee of dit per gemeente kan verschillen, maar bij ons in het dorp is dit de verantwoordelijkheid van de gemeente. Ik zou het gewoon vragen.

Reputatie 3

Op de website van de gemeente kan je misschien de omgevingsvergunning met tekeningen downloaden om te kijken wat de plannen zijn voor de oprit. De aanleg van de weg met opritten en trottoir is voor de gemeente.

Bedankt Erve, bij een nieuwbouwhuis kan ik me dat indenken. Maar bij een bj van 1955 is dat toch anders denk ik.
 

Aanleggen wil ik prima zelf, maar de stenen die de gemeente gebruikt en welke passen in het straatje zijn niet in kleine aantallen te krijgen/vinden.

Reputatie 4

Voorzover ik weet moet je een verzoek indienen bij de gemeente voor het aanleggen van een inrit. Daar zal de gemeente voor moeten zorgen omdat ook de stoeprand aangepast moet worden door verlaging of inritstenen. Het is een aanpassing van openbare ruimte en zal waarschijnlijk via een omgevingsvergunning moeten gebeuren.

Reageer