Ik zie dat veel mensen de drempel naar een een warmtepompinstallatie niet overkomen omdat ze geen vloerverwarming hebben of in dat in bestaande bouw niet meer kunnen aanleggen.
Er bestaat echter naast de vloerverwarming echter nog een andere methode met warmte afgifte op lagere temparatuur namelijk muur verwarming.
Het lijkt me ook voor oudere bestaande bouw een methode die wellicht goede mogelijkheden voor verduurzaming biedt.
Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben en wat zijn daar de ervaringen mee ?
Beantwoord
Hebben er mensen ervaring met muurverwarming?
Beste antwoord door jvdleeuw
Dank voor alle reacties
Mijn verwachting dat ik met een echt LT afgifte systeem zou kunnen werken is hiermee niet bevestigend beantwoord.
Ik het concrete geval gaat het om een open kap constructie waarin plafond verwarming niet mogelijk is.
Stralingswarmte was ook niet het beoogde effect; ik had mijn hoop gevestigd op convectie warmte via de ventilatie met WTW.
Ik ga verder op zoek naar concrete voorbeelden en/of alternatieven.
Van mij mag dit Topic gesloten worden.
jvdleeuw
Bekijk origineelMijn verwachting dat ik met een echt LT afgifte systeem zou kunnen werken is hiermee niet bevestigend beantwoord.
Ik het concrete geval gaat het om een open kap constructie waarin plafond verwarming niet mogelijk is.
Stralingswarmte was ook niet het beoogde effect; ik had mijn hoop gevestigd op convectie warmte via de ventilatie met WTW.
Ik ga verder op zoek naar concrete voorbeelden en/of alternatieven.
Van mij mag dit Topic gesloten worden.
jvdleeuw
This topic has been closed for comments
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.