Skip to main content

Auto als thuisbatterij (V2H)

  • 23 April 2019
  • 27 reacties
  • 4626 Bekeken

Hallo,



Ik ben opzoek naar informatie over het gebruik van een elektrische auto als thuisbatterij. Schijnbaar heb je hier een "Vehicle to Home" (V2H) charger nodig, maar veel verder kom ik niet.



Onze nieuwbouw woning krijgt een klink aantal zonnepanelen en een eigen oplaadpunt op de oprit. Een thuisbatterij loont nog niet, maar het is me niet duidelijk wat een V2H oplaadpunt zou kosten en wat er verder bij komt kijken.



Zijn er mensen met kennis of ervaring met het gebruik van een auto als thuisbatterij? Wordt het al aangeboden in Nederland? Wat heb je hier voor nodig? Waar moet je op letten?

Afgelopen woensdag 4 september een rondvaart gemaakt door de Biesbos. Met een electrische boot.  Gebruikt Tesla auto accu pakketten. Gaat al jaren prima. Een huisaccu zal ook wel gaan; als je de ui wat afpelt blijken in de meeste thuisbatterijen precies dezelfde accu-elementen te zitten als in de meeste autobatterijen. Sterker nog, afgedankte autobatterijen worden ge-recyceld tot thuisbatterijen. 


In Frankrijk gaat de praktijk van het inzetten van een auto-accu als flexibele energiebron al verder:

faites 50%⁽³⁾ d'économies sur vos recharges à domicile

Avec Mobilize Power, charge bidirectionnelle V2G, libérez tout le potentiel de votre Renault 5. Votre voiture électrique devient une source d’énergie et vous permet de faire en moyenne 50% d’économies sur vos recharges à domicile. Mobilize Power vous permet de recharger votre batterie quand la demande en électricité est faible et de redistribuer l’énergie stockée dans votre batterie quand la demande augmente. Cela vous permet de gagner de l’argent en monétisant l’électricité de votre batterie sur le marché de l’énergie. Cela se fait automatiquement via votre app My Renault et votre batterie sera toujours chargée au moment de votre départ. Le tout en bénéficiant d’une électricité verte. (4)

 


Reageer