Skip to main content

met Zonneplan powerplay leuk rendement haalbaar?

  • 7 September 2024
  • 12 reacties
  • 376 Bekeken

29 Juli dit jaar de Zonneplan thuis batterij gekregen. Maandag dus 6 weken in bezit. Hij heeft met powerplay nu een kleine 300 euro opgeleverd. Hiermee lijkt de belofte van 4 a 5 jaar terugverdientijd zeker haalbaar. Met 12 zonnepanelen en een elektrische auto vind ik het dynamische tarief helemaal super. De btw teruggave is ook geen probleem omdat ik het energiecontract op mijn vrouw heb gezet. Investering 10K krijg binnenkort dus 2100 euro terug. Meer mensen met deze goede ervaringen? 

@H.E.vanT Jij was dus getipt om de accu op naam van je vrouw aan te schaffen. Die tip was er 2 jaar geleden toen ik mijn accu;s kocht nog niet. Vanwege de BTW aftrek zat ik in de KOR regeling van de fiscus en kan ik nu naar de BTW aftrek op mijn accu’s fluiten.

Hoezo discriminatie ?

VEH doe er wat aan !!


@jvdleeuw  Als ik me niet vergis kan je na een aantal jaren (5 of 6?) zonder fiscale gevolgen weer uit de KOR stappen.  Deze tip en als alternatief de energierekening op naam van je partner te zetten was (volgens) mij al langer dan 2 jaar bekend.


22 juli kreeg ik van Zonneplan de 20 Kwh thuisbatterij en 10 kWh omvormer.Hij heeft mij tot 7 september 354€ opgeleverd via Powerplay.

Mijn KOR daterend van mijn 12 zonnepanelen is voor de facturering van mijn thuisbatterij opgezegd. Ik heb geen partner die op mijn adres woont, Dus staat het energiecontract op mijn eigen naam. Ik ben na de plaatsing opnieuw aangemeld voor de KOR, ik moet 1 keer BTW afdragen van 300€, daarna niet meer, en kan de BTW over de thuisbatterij volledig terugvragen. Dit wordt door een door Zonneplan ingehuurd bedrijf (de Centrale) voor mij geregeld.

Ben tot nu toe zeer tevreden.

 


@jvdleeuw  Als ik me niet vergis kan je na een aantal jaren (5 of 6?) zonder fiscale gevolgen weer uit de KOR stappen.  Deze tip en als alternatief de energierekening op naam van je partner te zetten was (volgens) mij al langer dan 2 jaar bekend.

Na 3 jaar kan je uit de KOR stappen.


Er heerst wat jaloezie bij mij. 

Zonneplan 15kw accu besteld, maar op de dag van levering, bij de schouw, zijn 3 installatie plekken afgekeurd. Wat overbleef was de slaapkamer, maar dat was vanuit beide partijen geen optie. 

halve zolder leeg, en toch, op centimeters, is er geen geschikte plek in een woning uit 1989. 

Dit was een teleurstelling. Nog even gekeken naar andere leveranciers, maar ik heb nog geen alternatief product kunnen vinden.

Uitwisselbaarheid tussen accu pakket, aansturing en energieleverancier zou meer mogelijk maken. Ik kijk er naar uit. 

 


Sinds 16 dagen hebben wij een thuisbatterij van Zonneplan. Die werkt als een tierelier om de onbalans in het net te verminderen. En ik verdien er mijn investering mee terug. In 16 dagen bracht de batterij EUR 145 op. De toezegging van Zonneplan is EUR 150 opbrengst per maand. De investering van netto EUR 8.000 is dus snel terug verdiend. Maar… resultaten uit het verleden….

Een thuisbatterij met Powerplay is een goede daad; een groene daad. Ik kan het iedereen aanraden.


Sinds 16 dagen hebben wij een thuisbatterij van Zonneplan. Die werkt als een tierelier om de onbalans in het net te verminderen. En ik verdien er mijn investering mee terug. In 16 dagen bracht de batterij EUR 145 op. De toezegging van Zonneplan is EUR 150 opbrengst per maand. De investering van netto EUR 8.000 is dus snel terug verdiend. Maar… resultaten uit het verleden….

Een thuisbatterij met Powerplay is een goede daad; een groene daad. Ik kan het iedereen aanraden.

De wonderen  zijn de wereld nog niet uit. Ik ben bang dat je nog voor verrassingen komt te staan. Ik ken geen details van de deal die je hebt gesloten, maar ik zou wel op een paar tegenvallers rekening (of een faillisement van Zonneplan)

 


Heb je slechte ervaringen met Zonneplan? 


even voor de duidelijkheid, gaat dit over sec een thuisbatterij of is dit de combi zonnepanelen en thuisbatterij. En kun je het effect van de thuisbatterij ook apart vermelden?


even voor de duidelijkheid, gaat dit over sec een thuisbatterij of is dit de combi zonnepanelen en thuisbatterij. En kun je het effect van de thuisbatterij ook apart vermelden?

Dit gaat puur over de batterij. Ik heb weliswaar ook panelen maar dat staat hier even los van. De batterij opereert zelfstandig. 

 


@H.E.vanT Jij was dus getipt om de accu op naam van je vrouw aan te schaffen. Die tip was er 2 jaar geleden toen ik mijn accu;s kocht nog niet. Vanwege de BTW aftrek zat ik in de KOR regeling van de fiscus en kan ik nu naar de BTW aftrek op mijn accu’s fluiten.

Hoezo discriminatie ?

VEH doe er wat aan !!

Het is me bij de aanschaf rustig uitgelegd. En ik was door de panelen al klant toen ik de accu kocht. Was in de app 2 minuten werk. Maar het blijft een belasting dingetje, als alleenstaande zou het dus niet kunnen wellicht…


Sinds 16 dagen hebben wij een thuisbatterij van Zonneplan. Die werkt als een tierelier om de onbalans in het net te verminderen. En ik verdien er mijn investering mee terug. In 16 dagen bracht de batterij EUR 145 op. De toezegging van Zonneplan is EUR 150 opbrengst per maand. De investering van netto EUR 8.000 is dus snel terug verdiend. Maar… resultaten uit het verleden….

Een thuisbatterij met Powerplay is een goede daad; een groene daad. Ik kan het iedereen aanraden.

Leuk ding hoor en goede investering met ca 20% rendement.😉


Reageer