Beantwoord
Zijn er mensen die ervaring hebben met witte dakbedekking?
Hallo,
wij hebben een huis met een plat dak, waarvan de dakbedekking aan vervanging toe is. Nu denken we aan dikkere isolatie (10cm) en/of witte dakbedekking om ervoor te zorgen dat het in de zomer minder warm is in de slaapkamers.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met witte dakbedekking en of het echt veel scheelt qua opwarming in de zomer.
En hoe verhoudt witte dakbedekking zich tot dikke isolatie? Zou een combinatie van beter isoleren en witte dakbedekking het beste zijn?
rjm
wij hebben een huis met een plat dak, waarvan de dakbedekking aan vervanging toe is. Nu denken we aan dikkere isolatie (10cm) en/of witte dakbedekking om ervoor te zorgen dat het in de zomer minder warm is in de slaapkamers.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met witte dakbedekking en of het echt veel scheelt qua opwarming in de zomer.
En hoe verhoudt witte dakbedekking zich tot dikke isolatie? Zou een combinatie van beter isoleren en witte dakbedekking het beste zijn?
rjm
Beste antwoord door HvdW
De kunststof dakbedekking is lichtgrijs. Ik zou niet op zoek gaan naar wit, want dat wordt vanzelf grijs.
Als het dak nog niet geïsoleerd is levert iedere isolatie heel veel besparing op.
De dakdekker, de VEH of een ander kan je voorrekenen welke dikte isolatie de beste kosten/baten oplevert.
Let wel op dat de ventilatie onder het dak goed is, want anders rot de constructie binnen de kortste keren weg.
Bekijk origineelAls het dak nog niet geïsoleerd is levert iedere isolatie heel veel besparing op.
De dakdekker, de VEH of een ander kan je voorrekenen welke dikte isolatie de beste kosten/baten oplevert.
Let wel op dat de ventilatie onder het dak goed is, want anders rot de constructie binnen de kortste keren weg.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.