Ik heb een nieuwbouwappartement met eigen parkeerplaats. Via het bouwbedrijf ook een laadpaal laten plaatsen zodat ik bij oplevering direct mijn auto op mijn eigen plaats kon opladen. Tot zover ging het goed. Sinds december 2023 kan ik laden op mijn eigen parkeerplaats. Tot op heden heb ik echter nog niets terug kunnen vinden van extra stroomkosten bij mijn energieleverancier, dus toch maar eens een gesprekje aangeknoopt met de buurman. Die vertelde dat de stroom via de VvE wordt geleverd en dat we eens per jaar worden afgerekend voor het opladen van de auto. Eens per jaar? Via de VvE? Ik hoor allemaal nieuws. Ik heb geen idee welke tariefafspraken de VvE heeft, wat zij betalen voor stroom, en eens per jaar betekent dat ik nogal wat moet reserveren. Ik heb een prettig energiecontract bij Engie, heb mijn voorschot op mijn laadpaal aangepast, van deze voorwaarden wist ik niets. Ik weet ook niet of ik het hiermee eens kan zijn. Van de beheerder hoor ik dat ik tot de vergadering moet wachten om een toelichting te krijgen, het punt staat op de agenda. Ik ben benieuwd of iemand weet of dit gebruikelijk is, en of ik de energie gewoon maandelijks kan betalen, aan mijn eigen energiemaatschappij. Er zou toch een tussenmeter zijn, die kan ik toch gewoon aan mijn energiecontract koppelen en klaar is Kees?
Eigen laadpaal via VvE afrekenen?
Beste antwoord door HvandenB
Het is vreemd dat de technische commissie en/of bestuur ook van niets weet. Dit had toch duidelijk moeten zijn verteld bij de oplevering van de algemene ruimtes.
Zijn er meerdere laadpunten aangelegd? Zo ja, dan hebben deze eigenaren eenzelfde probleem. Wanneer de laadpunten in een parkeerkelder zijn aangebracht zijn er wellicht nog andere zaken die geregeld (hadden) moeten worden in verband met brandveiligheidseisen.
Ter vergelijking, in ons gebouw zijn er 20 appartementen en hebben 5 bewoners een laadpunt aangesloten op de individuele meter met load balancing. Er is een centrale noodstop voorziening waarmee het laden van alle voertuigen in één keer gestopt kan worden.
Maar vooralsnog heb je nog niet hoeven te betalen voor het laden en financiert de VvE de kosten blijkbaar voor. Maar ja, de VvE daar hoor je zelf ook bij….
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.