Beste mensen,
De Vve beheerder van mijn VvE heeft onlangs per email laten weten dat halverwege november 2024 er een ALV gehouden zal worden. En via het portaal van deze club is de agende nu bekend gemaakt (het lijkt erop dat deze online nog aangepast kan worden) Het valt op dat een groot aantal onderwerpen die door mij en andere VvE leden rond de tijd van de kennisgeving ter agendering waren ingediend hier nu niet specifiek staan vermeld. Wel staan er in de agende twee zinnen die gaan over agendering:
-Mededelingen en of ingekomen stukken
De eigenaren kunnen 14 dagen voor de dag van de vergadering ingekomen stukken toesturen met het verzoek om deze ter besluitvorming te behandelen tijdens de ALV.
-Vaststellen agenda
Aan de vergadering wordt gevraagd de agenda vast te stellen.
Nu ging ik er altijd van uit dat een agenda voor de ALV voordien (volgens MR 1992 - 14/15? dagen) compleet diende te zijn. En eigenlijk tijdens die termijn van 14/15 dagen ook niet meer echt gewijzigd kunnen worden. Dit, omdat Vve leden aan de hand hiervan moeten kunnen beoordelen of zij wel/ of juist niet naar de ALV zullen komen. En dit lijkt mij vanwege deze twee zinnen wel heel erg moeilijk.
Is dit een nieuwe manier van agendering? Kan dit juridisch gezien? Of was deze mogelijkheid er altijd al? En hoe verhoudt zich dit met het vernietigen door de rechter van besluiten genomen op een ALV terwijl die niet of onvolledig/onjuiste waren geagendeerd?
Met vriendelijke groet,
Nev