We zijn aan het kijken naar een badkamer voor een nieuwbouw woning. De badkamer leverancier gebruikt easydrain en toen we zagen dat easydrain een douchegoot met WTW (terugwinning van warmte) er had hebben we gevraagd of dat bij ons ook zou kunnen. Tot onze verbazing vertelde hij dat hij er slechte ervaring mee had en geen badkamer wou leveren met douchegoot WTW.
We hebben de mogelijkheid om zelf de douchegoot WTW er van te voren in te zetten. Waar moeten we rekening mee houden bij het uitkiezen en aanleggen van een douchegoot WTW?
Beantwoord
Waar moeten we rekening mee houden bij het uitkiezen en aanleggen van een douchegoot WTW?
Beste antwoord door KlaasT
Wij hebben nu ruim een jaar een easydrain WTW in gebruik, en inderdaad raakt deze vaak verstopt.
Deze staat op de hooizolder van onze boerderij in verbouwing, onder een (tijdelijke) stand-alone douche. Elke 2 weken moet ik er met de plopper op om hem weer vrij te maken.
Dit baart me wel enige zorgen, want op de benedenverdieping heb ik er eentje ingestort in de cementdekvloer (met vloerverwarming).
Wel ga ik daar proberen een fijnmazig filter ergens voor de sifon te maken (in het putje), om te voorkomen dat er haren etc. doorspoelen. In de easydrain blijven deze haren makkelijker hangen dan in een gladde pvc buis, want de Easydrain bestaat uit een soort lange wokkel van koperbuis, waardoor het koude water stoomt wat opgewarmd dient te worden. De haren etc. blijven in de loze ruimte tussen de buizen zitten vermoed ik.
Toch niet echt spijt van hoor, wellicht werkt het allemaal beter met een fijnfilter, maar zelfs met af en toe ontstoppen kan ik er (net) mee leven.
Bekijk origineelDeze staat op de hooizolder van onze boerderij in verbouwing, onder een (tijdelijke) stand-alone douche. Elke 2 weken moet ik er met de plopper op om hem weer vrij te maken.
Dit baart me wel enige zorgen, want op de benedenverdieping heb ik er eentje ingestort in de cementdekvloer (met vloerverwarming).
Wel ga ik daar proberen een fijnmazig filter ergens voor de sifon te maken (in het putje), om te voorkomen dat er haren etc. doorspoelen. In de easydrain blijven deze haren makkelijker hangen dan in een gladde pvc buis, want de Easydrain bestaat uit een soort lange wokkel van koperbuis, waardoor het koude water stoomt wat opgewarmd dient te worden. De haren etc. blijven in de loze ruimte tussen de buizen zitten vermoed ik.
Toch niet echt spijt van hoor, wellicht werkt het allemaal beter met een fijnfilter, maar zelfs met af en toe ontstoppen kan ik er (net) mee leven.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.