Beantwoord

Elektra in berging wie is verantwoordelijk?

  • 29 August 2023
  • 1 reactie
  • 243 Bekeken

Hi allemaal,

 

Ik ben sinds kort eigenaar van een appartement op driehoog. Tijdens de verkoop kwam ik erachter dat het elektra in mijn bergingen niet werkt. Toen is er destijds door de makelaar gezegd dat dit voor de VVE is.

Kort geleden, de VVE beheerder gesproken en die gaf aan dat het elektra van rekening is van de bewoner zelf en dat dit verbonden moet zijn met de meterkast in het appartement.

Ik heb een elektricien laten komen en die gaf aan dat er inderdaad geen stroom aanwezig is in mijn berging en die gaf aan dat wellicht de kabel die van het appartement naar de berging loopt (in de muur) wellicht is doorgeknipt. 

Nu gaf hij aan dat de beste oplossing is om elektriciteit in de berging te krijgen door gebruik te maken van de centrale meterkast gelegen in de algemene ruimte van de berging. 

De VVE heb ik gesproken en die gaf aan dat dit mag indien er een tussenmeter wordt geplaatst. 

Mijn vraag is nu wie is verantwoordelijk voor de kosten voor het plaatsen van de tussenmeter en de elektra naar de berging toe en is het toch misschien beter om de elektriciteit te laten lopen direct vanuit mijn eigen meterkast?

icon

Beste antwoord door SEM 29 August 2023, 13:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 2

@J.R.T.L.T Welkom op Eigen Huis Community en dankjewel voor je bijdrage. De Community dient als dialoog tussen leden. Vanuit dit kanaal monitoren we het onderlinge contact tussen leden. Zoals ook in onze richtlijnen aangegeven, dit is niet het kanaal om dubbele vragen te posten. We zien dat je dezelfde vraag eerder hebt gepost. Dat is niet de bedoeling. We houden je actieve topic aan en sluiten deze topic. Fijn dat andere leden hun ervaringen in een reactie op je eerdere bericht al hebben gedeeld. Wellicht dat er nog meer reacties komen van leden. Kom je er niet uit? Neem dan telefonisch contact op met onze Juridische Ledenservice ze zijn te bereiken via 033 450 77 50. Van maandag tot donderdag van 09.00 tot 18.00 en op vrijdag van 09.00 tot 16.30. Groet, Stephanie