Vraag

Gestroomlijnde communicatie met de beheerder

  • 12 October 2023
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Goede communicatie met de beheerder is voor de ene VvE een uitdaging, voor de andere VvE geen probleem. Vereniging Eigen Huis opende een meldpunt voor VvE's met de vraag naar hun ervaringen. Van de 518 respondenten gaf bijna een kwart aan vooral niet tevreden te zijn over de communicatie. 

Wat is jouw ervaring hiermee? En heb je tips voor andere VvE's? Reageer hieronder!


1 reactie

Vaak lees je in een advertentie van een beheerkantoor dat de VVE een vaste persoon krijgt aangewezen binnen het beheerkantoor waarmee gecommuniceerd kan worden. Mijn ervaring was bij een groot beheerkantoor uit Bilthoven dat er ieder jaar weer een ander contactpersoon was. Op die wijze verloopt het contact dus uitermate stroef. Ook als een individuele eigenaar vragen stelde dan werd daarop niet of nauwelijks gereageerd. Ook gebeurde het dat een mail van mij werd doorgestuurd naar een andere medewerker in de organisatie waarop die andere medewerker mij dan antwoord gaf en daarbij ook de interne mail doorstuurde waarin de opmerking stond "hier is weer een brul van die Brul” . Mijn achternaam is Brul, dus dat kwam wel even vreemd over maar maakte wel duidelijk hoe dit bedrijf met zijn klanten omging. Mijn VvE heeft ook afscheid genomen van dit bedrijf waarbij nog eens een conflict ontstond over een door dit bedrijf verleende korting op de beheervergoeding. Dit conflict is aanhangig gemaakt bij de Geschillencommissie waarbij de VVE in het gelijk werd gesteld en het bedrijf verplicht werd gesteld de door hen al van de VVE-bankrekening afgeschreven in hun ogen onrechtmatige korting, alsnog moest worden teruggestort.

Reageer