Vraag

KPN -Internet

  • 24 July 2023
  • 6 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 1

Glasvezel aangelegd door KPN ligt al een poosje voor onze deur. Helaas lukt het ons niet om in ons appartementen complex aansluitingen te krijgen op deze glasvezel. Het bestuur heeft toegestemd om dit aan te leggen, maar op elke actie vanuit het bestuur, we krijgen geen respons, Welke stappen zijn er nog? We denken dat in de toekomst ook een deel van de zorg via internet zal gaan, vandaar dat we het belangrijk vinden dat er een snelle verbinding is.


6 reacties

Ik  begrijp je positie niet helemaal, zit je in het VvE bestuur, of ben je VvE-lid/eigenaar en wil het bestuur geen actie ondernemen?

Eigenlijk geldt voor beide hetzelfde. Zowel als bestuur of als lid kun je tijdig een gedegen onderbouwd voorstel indienen op de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering (ALV). Waarin voor- en nadelen, kosten, mogelijkheden, alternatieven, te nemen besluit etc. beschreven worden. Dan moet de vergadering hier wel een besluit over nemen en weet je waar je aan toe bent.

Reputatie 1

Han, ik zit in het bestuur van de VvE. Ook de leden hebben zich al positief uitgesproken omtrent de aanleg. Contact is er opgenomen met KPN, daarna is er onderzoek geweest door KPN. Zover dus alles ok. De firma die de kabels aan moet leggen zou contact opnemen. Ondanks herhaalde verzoeken gebeurt er niks.

Reputatie 4

maar dan moet je toch KPN (Netwerk) bellen? 

Aanleg van glasvezel is erg wispelturig, kijk maar eens op het forum van KPN

Reputatie 1

Emiel, klopt helemaal. In een bericht van KPN-netwerk stond: aanvraag voor gratis aanleg is goedgekeurd en de uitvoerder zal contact opnemen met u.
En zo zijn we al meer dan een jaar bezig.

Helaas vergelijkbare ervaring, bij ons zijn er wel aannemers langs geweest om zaken aan te leggen, maar uiteindelijk zegt KPN nog steeds dat het niet beschikbaar is.

Meerdere bewoners hebben contact gezocht, maar je komt niet voorbij de helpdesk die met wisselende verkeerde antwoorden komt.

Ik vrees geduld hebben.

Ook hier zelfde ervaring, maar dan bij de combinatie ODF en Tmobile als huurder. Zo’n zestal VVE’s hier hebben een ’contract’ met ODF en/of de aannemer (een 3de partij) getekend, na een besluit van de ALV. Ik heb ‘gratis  aanleg’ daarin laten opnemen. De kabels steken uit de straattegels, afspraken voor gratis doortrekken naar appartementen (meterkast) worden gemaakt maar niet nagekomen. We wachten maar af. Zijn nu zeker een jaar verder vanaf de aankondiging. Zelf heb ik die veel hogere snelheid niet nodig, zeker niet als het duurder is. En mijn DSL verbinding is de laatste jaren erg betrouwbaar gebleken.

Reageer