Beste mensen,
na bestudering van verschillende bronnen blijkt dat de penningmeester van onze VvE (MR 1992 en in HHR staat hierover niets) een paar maanden zijn rol aan de voorzitter en een ander bestuurslid heeft overgedragen. Hierna is de rol weer terug gegaan naar de oorspronkelijke penningmeester. Hierover is in de voorgaande ALV niet gerapporteerd dat dit zou gebeuren. En ook bij aanvang en bij beeindiging van deze rolwisseling is hierover niets naar de leden gecommuniceerd.
Ik ben van mening dat dit niet zomaar kan. Ik snap dat er sprake van een overmacht situatie kan zijn. Maar met de regels voor het benoemen van bestuursleden in het achterhoofd meen ik dat tenminste beide wisselingen aan de leden had moeten worden gecommuniceerd.
Ik vraag me af of deze rolwisseling wel legitiem was. En of dit gevolgen voor verlenen van decharge voor de penningmeester heeft bij de volgende ALV. Immers, er is iemand anders penningmeester geweest. Ik vindt dat dit minstens in de ALV alsnog moet worden benoemd. Voorts vraag ik me ook af welke gevolgen dit voor een aansprakelijksverzekering bestuurders zou kunnen hebben.
Voor de goede orde: ik ben op de hoogte met de gang van zaken bij benoemingen. Dus hiernaar verwijzen hoeft echt niet.
Met vriendelijke groet,
Nev