Hoeveel wordt uitgekeerd bij een opstalverzekering voor keuken, badkamer, stuckwerk ect?
Ik heb een appartement en het bestuur van de VvE is van plan om een nieuwe VvE verzekering af te sluiten. In de VvE vergadering moet ik daar over stemmen. Er is nu een kans dat mijn appartement door de opstalverzekering van de VvE niet goed verzekerd is omdat ik beduidend duurdere keuken, badkamer en vloeren heb dan de andere appartementen. Dat laatste is nu hopelijk geen probleem want dat heb ik zelf bij verzekerd via mijn inboedelverzekering. Echter er komt nu de vraag hoeveel wordt er door de VvE opstal-verzekering uitgekeerd voor badkamer, keuken en vloeren indien alle appartementen afbranden? Is hier een algemeen geldende norm/afspraak voor of verschild dit per verzekering? Als ik weet hoeveel de ik uitgekeerd krijg weet ik ook hoeveel ik moet bijverzekeren. Vraag 1: Waarvoor moet ik mij eventueel bijverzekeren keukenkasten, keukenapparatuur, keuken tegels (vloer, muur), bad, douche, wastafel tegels in badkamer, wc, tegels in wc, cv-installatie, zonwering ect ect.
Vraag 2: Is er een vuistregel voor wat men in een opstalverzekering uitkeert voor bovenstaande zaken.