Hallo. Via de beheerder van de VVE kregen wij te horen dat ze de presentielijsten en volmachten niet mogen delen. Klopt dat? Groet.
Presentielijst VVE
Beste antwoord door J.E.M.
Goedemiddag Josien,
Ik neem aan dat je lid/eigenaar van de VvE bent. In dat geval dienen de notulen van ALV’s beschikbaar te zijn. Als je de notulen van de betreffende ALV hebt, is daarin een overzicht van de aanwezige leden en de machtigingen zijn opgenomen. Ook dient in de notulen het aantal stemgerechtigen, het z.g. quorum, te zijn vermeld. Dat is in feite een weergave van de presentielijst.
Is er een website met info over de VvE? en heb je daar toegang (login gegevens)? Zijn de gegevens daar beschikbaar.
Mocht dit niet voldoende zijn, dan raad ik aan in de splitsingsakte te kijken of een dergelijk artikel is opgenomen. Zo ja, dan kun je het bestuur wijzen op het betreffende artikel in jullie splitsingsakte. En vervolgens op basis daarvan inzage in de adminstratie eisen.
Het kan zijn dat, indien er geen website is, inzage in de administratie bij de beheerder/administrateur op kantoor moet plaatsvinden. In dat geval kan ik me de terughoudendheid voorstellen. Maar mag geen reden zijn om te weigeren.
Overigens… ik neem aan dat de beheerder meer dan één VvE beheert en uiteraard de ‘regels’ kent. (want dat is zijn vak!)
Hoe denken andere leden/eigenaren hierover? (Stel rondvraag in de ALV?)
Succes!
Groet, Jacques
’Twijfel is het begin van wijsheid, zegt Descartes. Maar ik ben daar niet zo zeker van’, © Omdenken
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.