Vraag

schriftelijk stemmen

  • 29 September 2023
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Bij ons is er binnenkort een extra ALV over onder meer het aanleggen in de garage onder ons gebouw van een centrale ringleiding voor laadpalen. Het bestuur wil geen schriftelijke stemming hierover . Als een aantal leden wel een schriftelijk stemming wil, kan het bestuur een verzoek van die leden negeren?


2 reacties

Reputatie 2

Onze VvE bestaat nog niet zo lang, maar wij stemmen altijd schriftelijk via een stembriefje en nooit door handopsteken. Vooral voor een onderwerp zoals dit waar een gekwalificeerde meerderheid vereist is. Ik kan mij voorstellen dat het niet “anoniem” kunnen stemmen vervelend kan zijn. Ik snap daarom niet wat het belang van het bestuur is om dit te weigeren.

Door middel van de stembriefjes krijg je ook beter inzicht wie ongeldig of blanco heeft gestemd. De stembriefjes kan je ook archiveren.

Reputatie 1

@A.P.M.E Welkom op de community van Vereniging Eigen Huis. De meeste vragen op onze community zijn (bouw)technisch van aard. Voor een vraag als deze, kun je het beste de juridische ledenservice bellen van onze vereniging. Je moet hiervoor wel lid zijn. Ze zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 18:00 en op vrijdag tot 16:30. 

Reageer