Skip to main content

Beste mensen,

De eerste ALV van onze VvE heeft reeds plaatsgevonden maar hierop konden toen geen rechtsgeldige besluiten genomen worden omdat er onvoldoende stemmen vertegenwoordigd waren. Voor de tweede ALV zijn alle bescheiden, inclusief de agenda van de eerste, opnieuw verstuurd. Het enig dat hierin is aangepast is de datum, tijdstip en locatie van de ALV. Er staan dus punten op die helemaal niet behandeld zullen worden. Alleen die van de stemming. Het betreft als het ware een ‘versnelde stemronde’. Waarover in de eerste ALV wél is gestemd zonder dat het op de agenda stond is een belang van een aantal VvE-leden. Besloten werd toen om dat belang te honoreren. Echter, dit staat NU ook niet als agendepunt op de agenda.

Ik vraag me ten zeerste af of dit allemaal maar zomaar kan. De oude agenda gebruiken en hier tijdens de 2e ALV doodleuk alleen de onderwerpen van behandelen waarover gestemd kan worden. En hoe kan het dat er nu wél een punt wordt behandeld dat helemaal niet (het belang van een aantal VvE leden) op de agenda staat? Is zo'n vergadering wel geldig op het moment dat iemand het met een stemuitslag van een onderwerp niet eens is? En wat zijn de risico's van zo'n aanpak?

IK heb over deze kwestie vragen bij het bestuur gesteld maar krijg niet echt een duidelijk antwoord. Het lijkt wel of zij geen problemen zien.

Dank voor het lezen,

Nev

Geen reactie

Reageer