Vraag

VVE duurt lang om balkonhekken te repareren

  • 16 February 2022
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Hallo,

Is er een manier om VVE te pushen om de reparatie van balkonhekken te bespoedigen? Het is alweer een jaar geleden dat onze oude hekken zijn verwijderd en vervangen door de tijdelijke. De tijdelijke hekken zijn echt niet veilig en we bleven VVE vragen over het repareren van de schuttingen (de balkionhekken zijn gemeenschappelijk bezit volgens de splitsenaktie). VVE zegt dat de hekken gerepareerd moeten worden (er is ook budget beschikbaar) maar er gebeurt niets. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat hekken worden vastgezet?

 


2 reacties

@si2122 Welkom op de Community van Vereniging Eigen Huis. ik zie dat er nog geen reactie is gekomen op je bericht. Ik stuur je een privébericht. Groet, Thea

‘Een eigenaar kan de VvE aanzetten tot het doen van noodzakelijk onderhoud. Dat kan door deze punten op de agenda van de VvE te zetten. Dan kan erover worden vergaderd. De eigenaar kan dan een besluit uitlokken. In dat geval kunnen zich meerdere situaties voordoen.
Zo kan de VvE geen toewijzend besluit nemen (scenario 1).

Ook kan de VvE een besluit aanvaarden waar een eigenaar het niet mee eens is (scenario 2).’
https://www.appartementeneigenaar.nl/juridisch/achterstallig-onderhoud-wie-kan-wat

Reageer