Goedendag,
Ik maak deel uit van een kleine VvE (twee leden). Ik heb anderhalf jaar last gehad van lekkages bij de ramen van mijn huis en de VvE kon geen overeenstemming bereiken om een offerte voor reparatie te accepteren. Uiteindelijk besloot ik een timmerman in te huren om een raam te vervangen en een ander te repareren. Toen hij de ramen inspecteerde, bleken ze volledig verrot te zijn door achterstallig onderhoud, waardoor hij niet één, maar twee ramen moest vervangen. Daarnaast was het metselwerk boven een raam ook in slechte staat en moest dit vervangen worden. Omdat ik haast had en het dringend nodig was, besloot ik zelf dat de timmerman beide ramen en het metselwerk zou vervangen. Nu weigert de VvE enig deel van de reparaties te betalen omdat er geen vergadering was om hierover te beslissen en ze de offertes vooraf niet hebben gezien. Het is waar dat ik de offertes niet vooraf heb besproken, maar ze wisten wel dat er werkzaamheden zouden plaatsvinden, over de slechte staat van het gebouw (we hebben twee jaar geleden een bouwkundig rapport opgesteld) en dat het urgente reparaties waren. Kan ik de kosten claimen bij de VvE? Bedankt.