Vraag

Welk energiecontract past het best bij kluswoning?

  • 7 May 2024
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Beste Eigenhuis-Community,

Mijn vriendin en ik hebben onlangs onze eerste woning aangeschaft en ontvangen volgende maand de sleutels. Momenteel zijn we bezig met het regelen van een energiecontract en we zouden graag jullie advies willen over wat het meest geschikt zou zijn voor onze situatie:

  • Aangezien we het eerste jaar voornamelijk zullen klussen en nog niet permanent gaan wonen, verwachten we een vrij laag energieverbruik.
  • We zullen vooral tijdens weekenden en in de avonduren klussen.
  • Het gaat om zowel stroom als gas.
  • Hoewel we van plan zijn om zonnepanelen te installeren, zal dit waarschijnlijk niet het eerste jaar gebeuren.

Gezien bovenstaande punten kan ik nu lastig inschatten wat wij zullen gaan verbruiken.
Ik ben benieuwd naar jullie advies met betrekking tot energieleveranciers en het type contract dat het beste past bij onze situatie.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Het hangt er vooral van af wat je zelf belangrijk vindt.

Enige zekerheid, dan zou je een vast contract voor 1 jaar kunnen nemen.
Aangezien het verbruik vrij laag zal zijn kun je ook gewoon een variable contract nemen.
Hele grote builen zul je je daar niet aan moeten vallen - famous last words O:).

Vooral als je grote gebruikers hebt en/of veel zonnepanelen wordt het puzzelen om de juiste aanbieder te vinden.

Anne.

Reageer