BTW teruggave. Hoelang duurt het voordat je je geld hebt in het geval van zonnepanelen.


Reputatie 6
Badge +1
Hoe lang duurt het voordat je je geld terug hebt? Ik heb zelf eind oktober 2018 de panelen via een groepsaankoop van VEH geïnstalleerd gekregen. (Overijssel) Omdat ik zin en tijd had heb ik voor € 120 het laten doen door de firma die installeerde. Helaas heb ik nog steeds niets gezien. Ik heb trouw alle berichten doorgestuurd en zelf al een keer gebeld.

Ik heb eigenlijk spijt dat ik het door hun heb laten doen, want zelf had ik het ook vast wel gekund.
Je verwacht toch dat als je het uit handen geeft dat je ontzorgd wordt. Zelfs terugbellen kon er nog niet van af.

Hebben anderen dezelfde ervaringen of ging dat beter.

KKR 4 jaar geleden

Hallo allemaal,

 

Ik heb zelf mijn BTW teruggave aangevraagd. Totale tijd : 3 maanden.

 

Stappen:

  1. Bij de belastingdienst een btw nummer aanvragen (staat op de website, heel eenvoudig. Je hebt nodig de datum van de eerste factuur van de kosten voor je installatie
  2. Na het BTW nummer te hebben gekregen krijg je of een papieren aangifte of twee brieven (inlog en password).
  3. Aangifte gedaan . 
  4. Je krijgt een bevestiging dat de aangifte ontvangen is
  5. 7 weken geduurd voordat de beschikking met het retourbedrag binnen kwam
  6. Brief gekregen voor het kenbaar maken van het rekningnummer waarop het geld gestort moest worden.
  7. binnen twee weken geld ontvangen na kenbaar maken van rekening nummer voor de teruggave

belangrijk:

De factuur voor zonnepanelen MOET dezelfde naam hebben als de naam op het contract van de energieleverancier. Staat het contract van de energieleverancier bijvoorbeeld op de naam van je partner, moet de naam op de factuur van de zonnepanelen ook de naam van je partner zijn.

Oktober begonnen met de aanvraag, eind december geld op de rekening

  1.  
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 4

Ik heb ook via EH zonnepanelen aangeschaft, in januari 2019. Omdat ik meer dan 10.000 Wp geinstalleerd vermogen heb (net erboven), moest ik contact opnemen met de belastingdienst.

Deze week een brief gekregen waarin de belastingdienst uitstel tot antwoorden aangeeft tot 24 januari 2020!!! Wat een kolder, hadden ze toch net zo goed gelijk de aanvraag kunnen behandelen. Dus ik moet (minimaal) een jaar wachten voor de BTW teruggave, helaas...

Reputatie 2

Hallo allemaal,

 

Ik heb zelf mijn BTW teruggave aangevraagd. Totale tijd : 3 maanden.

 

Stappen:

  1. Bij de belastingdienst een btw nummer aanvragen (staat op de website, heel eenvoudig. Je hebt nodig de datum van de eerste factuur van de kosten voor je installatie
  2. Na het BTW nummer te hebben gekregen krijg je of een papieren aangifte of twee brieven (inlog en password).
  3. Aangifte gedaan . 
  4. Je krijgt een bevestiging dat de aangifte ontvangen is
  5. 7 weken geduurd voordat de beschikking met het retourbedrag binnen kwam
  6. Brief gekregen voor het kenbaar maken van het rekningnummer waarop het geld gestort moest worden.
  7. binnen twee weken geld ontvangen na kenbaar maken van rekening nummer voor de teruggave

belangrijk:

De factuur voor zonnepanelen MOET dezelfde naam hebben als de naam op het contract van de energieleverancier. Staat het contract van de energieleverancier bijvoorbeeld op de naam van je partner, moet de naam op de factuur van de zonnepanelen ook de naam van je partner zijn.

Oktober begonnen met de aanvraag, eind december geld op de rekening

  1.  
Reputatie 3

Hier voor de 2e aanvraag waarmee we ook door de 10.000 wattpeak gaan na ongeveer 3 maanden afgehandeld.

Reageer