Goeie zaterdagmorgen,
In mijn meterkast hangt sinds de bouw van mijn huis in 1972 een oldschool, terugdraaiende Ferrarismeter.
Wat ik me nu afvraag:
Lever ik sinds de plaatsing van mijn zonnepanelen in 2021 nou echt stroom terug, of neem ik gewoon minder stroom af van energieleverancier Delta? De Ferrarismeter draait terug, dus elk jaar, in juli, is de door mij aan Delta opgegeven meterstand lager dan die van het jaar ervoor.
In de jaarnota's ‘21/’22 en ‘22/’23 worden geen Teruglevering en Terugleveringvergoeding vermeld. In die van ‘23/’24 ineens wel. Delta wist vanaf het begin dat ik zonnepanelen heb. Er wordt bij mijn opgave van de meterstand ook telkens gevraagd hoe het komt dat die lager is dan het jaar ervoor en ik moet een foto van de meter(stand) meesturen.
De teruglevering in de jaarnota ‘23/’24 is volgens Delta het aantal kWh dat de meter minder aangeeft ten opzichte van het vorige jaar.
De terugleveringvergoeding is door Delta berekend op basis van het verbruik (dus mijn afname bij Delta van stroom die ik via de zonnepanelen tekortkom).
En dan staat er op de laatste jaarnota ook nog ergens dat er een meterwissel heeft plaatsgevonden. Wat niet het geval is. Ik behield en behoud mijn oude meter.
Is er iemand in deze community die kan uitleggen wat hier gaande is? Delta zelf, althans de supportdesk, kan het in elk geval niet.