Vraag

foutief aflezen/interpreteren "domme" meter door energieleverancier Nieuwe Stroom

  • 30 November 2023
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Wij wonen in een platte bungalow met 2 personen, op het dak 36 zonnepanelen, dus stroom genoeg. in februari van dit jaar ontvingen wij de jaarafrekening 22/23, beginstand ca 93.269, eindstand  89.676, dus ca 3593 Kwh teruggeleverd , meter loopt terug, wat doet nieuwe Stroom nu?: ze laten de meter een rondje maken naar 100.00 Kwh (telwerk meter loopt tot 100.000 Kwh) en dan door naar 89.676 KWH = 96.407 Kwh verbruikt. We kregen een afrekening van € 35.630,93. Op basis van deze foutieve afrekening wordt ons maandelijkse voorschot ca € 2300,- Dit kan niet waar zijn! Na heel veel gebel met de helpdesk (uitbesteed aan Belgen) kwam er een creditnota van € 35777,- zonder bijgaande berekening. In alle gesprekken met de helpdesk worden excuses aangeboden voor de lange tijd dat dit al loopt, al 10 maanden. We hebben 2 foutieve voorschotten van € 2300,- gekregen , waarvan 1 gecrediteerd, voor de overige maanden ontvangen we voorschotten van € 6,05. Ik wilde de leverancier bezoeken, ze zitten in Maastricht, maar dan krijg ik als antwoord: u komt er niet in.

Wat willen wij: dat de administratie in orde is en beter met ons wordt afgestemd en ook dat we ons een gewaardeerde klant voelen. Wie heeft hier ervaring mee en/of kan ons helpen. Moderator, leest u mee??


1 reactie

Reputatie 1

​Hoi @H.D , bedankt voor je bijdrage en welkom op de Eigen Huis Community. Ik kan mij voorstellen dat je erg ontstemd bent over dit hoge voorschotbedrag en de afhandeling van je klacht richting de energieleverancier. Ik stuur je informatie vanuit de Rijksoverheid toe, waarmee je een klacht kan indienen, al dan niet via de Geschillencommissie Energie. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier.

Voor verder Juridisch advies kun je omdat je lid bent ook contact opnemen met onze Juridische Ledenservice. Ze zijn te bereiken via 033 450 77 50 van maandag tot donderdag van 09.00 tot 18.00 en op vrijdag van 09.00 tot 16.30. Groet, Willem ​

Reageer