Is er een gebruiker van hone warmwater opwekking door middel van daglicht
is het waar dat deze panelen bij een bewolkte dag toch 70 gradc aan water temperatuur
kunnen opwekken
wat de leverancier beweert
Hone zonneboiler op daglicht
Beste antwoord door Marchel
Ook al is de discussie gestopt toch nog wat info. Zins ruim twee maanden heb ik het Hone systeem. Deze liggen op een schuin dak op het westen. Dus in de ochtend geheel geen zon. Maar toch gaat de pomp van de collectoren in de ochtend al draaien om de boiler op te warmen. Net als nu (03-05-2019 om 9 uur), half bewolkt en geheel nog geen zon op de collectoren. Mijn indruk is dat er wel minder opbrengst is op een bewolkte dag (afgelopen weken steeds een overvolle boiler). Dat de hoogte van de zon veel belangrijker is. Het is in deze maanden meer een probleem dat er te veel warmte wordt gewonnen.
De zonnepanelen zitten heel netjes achter het Hone systeem. Deze brengen hierdoor iets minder op. Maar voor mij was dit een perfecte oplossing daar het van wegen Beschermd dorpsgezicht niet toegestaan was ook nog losse zonnepanelen te plaatsen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.