Vraag

Iemand ervaring met Tautus? (zonnepanelen, Growatt)

  • 31 August 2022
  • 7 reacties
  • 656 Bekeken

Ik heb meegedaan aan de collectieve inkoop van zonnepanelen bij Tautus (gutami).

Op zich allemaal prima, echter op 8 augustus geeft de datalogger geen gegevens meer door en weet ik dus niet of en hoeveel zonneenergie de panelen opwekken. Mailen heeft geen zin. Ik heb diverse Emailadressen geprobeerd maar niemand reageert. Ok bellen heeft niet veel zin. Ik hang op dit moment al 35 min in de wacht omdat ALLE (ja ja) medewerkers in gesprek zijn. U wordt zo snel mogelijk geholpen. Hopeloos. Alleen china reageert op mijn vragen maar die komt niet verder dan dat mijn datalogger niet geconnected is, tja en dat is nu net het probleem. Heeft iemand ervaring met Tautus of met dit probleem.

Even voor de goede orde, resetten helpt niet, blijft rood knipperen, wat je ook doet.


7 reacties

Ik heb meegedaan aan de collectieve inkoop van zonnepanelen bij Tautus (gutami).

Op zich allemaal prima, echter op 8 augustus geeft de datalogger geen gegevens meer door en weet ik dus niet of en hoeveel zonneenergie de panelen opwekken.


Je kunt ook in de meterkast kijken of er terug geleverd word.
Dan weet je dat in ieder geval zeker of er nog terug geleverd wordt, maar het lost jou natuurlijk probleem niet op.

Er wordt inderdaad terug geleverd. Inmiddels is het opgelost. Verschillende malen de technische dienst gebeld (085-0160164, optie 1 en dan  3), maar daar kom je nooit door heen. Vervolgens maar 085-0160164, optie 1 en dan  4 gebeld, kijk die nemen wel op. En dan je beklag doen, dan word je doorverbonden en direct geholpen. Vervolgens krijg je een handleiding opgestuurd, die je niet wil en die je al 10 keer heb uitgevoerd, maar….. je hebt een contactpersoon met Email adres. Deze dan weer mailen en dan is de conclusie dat de datalogger stuk is. Kijk dat is Belgische deskundigheid. Vervolgens kan je er een kopen voor 55 euro, ex BTW en verzendkosten. Dus zelf even op internet zoeken en een goedkopere gevonden. Geïnstalleerd en werkt. Daar ben je dan 5 weken mee bezig. Jammer….

Reputatie 7
Badge +1

@Rob_Bf   Klopt het dat Gutami Solar bvba de installatie in opdracht van Tautus heeft verzorgd?
Misschien kunt u voor de oplossing van het “technische probleem” beter rechtstreeks bij Gutami zijn.

In de tussentijd een vraag:

Heeft u na een reset weer verbinding met de omvormer kunnen maken, zoals bijvoorbeeld hier beschreven?

Dank voor de reactie. Ik heb geen witte datalogger maar nog een zwarte, maar dat terzijde

Ja ik heb een 10 tal keer geprobeerd te connecten op deze manier, maar ik er gebeurt niets.

Er knippert een rood lampje en hoe lang ik ook reset, daar blijft het bij. 

ik heb nu op uw advies een mail gestuurd naar https://gutami.com/ 

Ik ben benieuwd, want bij Taurus neemt niemand de telefoon op, ook niet na een uur en mails worden nooit beantwoord.

Reputatie 7
Badge +1

@Rob_Bf    Als u na een volledige reset NIET met het “eigen netwerk” van de WiFi-stick kunt verbinden (of het netwerk - met de serienummer - is niet zichtbaar) is misschien de WiFi-stick defect. Als u nog garantie hebt zou ik Gutami om een nieuwe WiFi-stick vragen (kost anders ca. € 10).

 

nou 10 euro heb ik er ook best graag voor over….. Ik ga eens kijken waar ik die dingen kan bestellen

Dank voor de tip

Reputatie 7
Badge +1

@Rob_Bf   Misschien kan je met de diverse Growatt topics op tweakers.net iets?

Bijvoorbeeld met deze bijdrage?

Reageer