Alvorens mee te gaan doen aan de collectieve aankoop zonnepanelen hadden wij al offertes opgevraagd bij meerdere leveranciers . Dit om naast die van de winnaar te leggen van de leveranciers die zich daarvoor hadden ingeschreven bij Vereniging Eigen Huis. De winnaar in ons gebied was Enie.nl. Uit de aanbieding blijkt uiteindelijk dat er van korting al helemaal geen sprake kan zijn omdat de andere aanbieders met soortgelijke zonnepanelen nagenoeg op dezelfde aanbiedingsprijs zaten als Enie.nl En hoezo dan korting van om en nabij de 24%. Enie wilde hier verder niet op ingaan.
Misleiding wat betreft korting op zonnepanelen
Beste antwoord door Anne
De afdeling marketing en sales bij VEH lijken idd goed hun werk te doen :)
Zo eindigen de artikelen in het magazine bijna steevast met een verwijzing naar een aangeboden dienst.
Anderzijds zijn de aangeboden diensten bijna altijd wel relevant voor een huiseigenaar
en worden vaak ook concurrerend aangeboden.
Ik heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van een collectieve inkoop actie.
Maar een voordeel om dat wel te doen is dat je juist niet zelf het offerte proces zelf hoeft te doen en weet dat je (zeer waarschijnlijk) fatsoenlijk spul op je dak krijgt voor een goede prijs. En bij de VEH aan de lijn kunt gaan hangen mocht er ooit iets mis zijn en je er met de leverancier niet uit komt.
Mij viel trouwens op dat er 280Wp ‘blauwe’ zonnepanelen werden aangeboden,
dat verbaasde mij dan weer wel.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.